Lian li controller PCIe voedings vraag

hudeck

Nieuw forumlid
Dag techneuten,

Heb een vraag wat betreft een Lian Li controller.
Deze kreeg ik bij aankoop van lian li uni TL 120mm fan 3 pack.

Dacht nou laten we eens gek doen en meteen uitbreiden met 4 x 140mm uni TL fans dan krijg je eenheid is wel zo netjes.

Nu komt het, heel enthousiast aan het bouwen sleutelen totdat ik de Lian Li controller wilde aansluiten en opeens het probleem tegen kwam.
Nu blijkt dat er geen extra PCIe aansluitingen op mijn main voeding (zie specs onderaan deze mail) over heb.
Want mijn grafische kaart blijkt al met 3 PCIe voeding te zijn uitgerust.

Weten jullie voor mijn uitdaging een oplossing?

Main voeding :
Seasonic Vertex GX-1000 PSU
Grafische kaart :
INNO3D Geforce RTX 4080 Super 16GB X3
RGB fans :
Lian Li Uni Fan TL 120mm 3-pack black

Kleine update vanuit mijn kant,
Na wat zoek werk op het internet en nog eens goed kijken naar de geleverde kabels die bij de voeding kwamen.

Kwam ik deze 12VHPWR 600V kabel tegen, nog nooit van gehoord.

Nu blijkt dat deze kabel speciaal is ontwikkeld voor het gebruik als voeding voor de Geforce 40.. grafische kaarten serie.
Dus hoef is de 3-voudige PCIe splitter nu niet te gebruiken en hierdoor dus ook weer een PCIe aansluiting over voor de Lian li uni TL controller.

Maar nu ben ik wel benieuwd of ik het goed heb gelezen.

Wat is jullie idee hierover?

Kan je de controller niet gewoon aansluiten op een SATA aansluiting? Dan ben je toch ook klaar?
Helaas niet want is een female aansluiting en ik heb geen data adapter.

Maar volgens mij kan ik ook de 12VHPWR voedingskabel voor de videokaart gebruiken en dan heb ik 3 PCIe kabels vrij om de Lian li controller te gebruiken.

Alleen wil ik van de experts weten of ik het goed heb.

Ik begrijp niet helemaal wat je wilt of jij haalt een aantal aansluitingen door elkaar, of ik begrijp je niet goed :)

In ieder geval: Die 12VHPWR kan je ervoor gebruiken, die zit op je voeding specifiek voor je videokaart.

Maar je zegt: Ruimte voor PCIe slot? De Lianli controller gaat niet op een PCIe slot, de andere kant van je voeding (als je naar de aansluitingen kijkt) heeft Pheripheral IDE/SATA aansluitingen, daar gaat de de aansluiting van je PSU in en de Commander op deze SATA aansluiting.

1734959795058.webp

De kabel waarbij : SATA staat zet je in 1 van die Peripheral aansluitingen (deze is geleverd bij je PSU)

Deze onderstaande is geleverd bij je Controller en gaat daar weer op:
1734959164678.webp

Hun laatste controller gaat niet via sata aansluiting maar op die andere, niet die 12 vhp... lijkt er wel een beetje op, ben de naam effe kwijt enen die je in 2 kan delen zonder te knippen (mbo aansluiting) 😝

Terug
Bovenaan