Lian Li Galahad II lite performance geluid

ariss09

Nieuw forumlid
Hi allemaal,
Ik heb in december een nieuwe build samengesteld (maar helaas duurde het bouwen langer omdat een onderdeel een maand levertijd had en ik voor werk weg moest) met een ryzen 9 9900x3d en Lian li ga ii lite performance. De case is een Lian li o11 dynamic met Lian li uni fan sl-inf fans. Ik ben er happy mee behalve de aio van Lian li, die erg luid is. Omdat de ryzen best veel temperatuur pieken heeft bij simpele taken (bijvoorbeeld 40 grade idle en als ik dan een browser open springt hij omhoog naar 49 graden) gaan de fans van de aio ook sneller draaien, maar ze zijn dan enorm loud. Dit is super irritant en ik ben eigenlijk jammer genoeg best teleurgesteld in deze koeler, vooral omdat ik na veel onderzoeken had gezien dat deze heel goed presteerde op koelen en geluidsproductie.

Ik heb al de koelpasta vervangen en koeler opnieuw geplaatst. Ik heb ook de fancurve aangepast om wat minder agressief te reageren maar eigenlijk zijn de fans vanaf 40% al te luid.
Ik heb ook geprobeerd om de pomp op een constante waarde te zetten maar die heeft last van coil whine die onverdraagbaar is.

Kortom, ik ben redelijk teleurgesteld en weet niet zo goed wat ik het beste kan doen. Is het slim om een reparatie aan te vragen? Ik zie dit probleem online niet zoveel voorkomen dus wellicht is het product gebrekkig?
Of kan ik beter een andere fan uitzoeken? (liefst wel een aio) ik had als alternatief de arctic liquid freezer pro 3 360 maar omdat ik recent vrij gemixte verhalen zie had ik toch voor de Lian li gekozen.

Alvast veel dank!

Als het je echt om geluid gaat is de arctic echt je beste optie. Deze koelers komen zonder extra poespas en zijn aan te sturen via de bios of mogelijk moederbord software. Over de coil whine durf ik niet veel te zeggen aangezien dit per product verschilt. Korthom als je het product nog kan retourneren zou ik dat zeker doen en toch voor de arctic gaan.

Terug
Bovenaan