Logilink UA0041B in Windows 11

jtheeuwes

Nieuw forumlid
Op 7/8/25 kocht ik bij Megekko :LogiLink 2.5" SATA USB 2.0 HDD Enclosure (UA0041B). Deze werkte prima tot voor kort. Wanneer ik deze aansluit op mij windows 11pro computer wordt deze niet direct herkend. Als ik dan naar Computerbeheer ga zie ik de disk maar deze wordt niet herkend met de boodschap: niet geïnitialiseerd, na enkele handelingen, zie bijlage, werkt het dan wel.
Op een windows 10 computer werkt alles normaal en zoals gezegd enkele maanden geleden werkte het wel. Kan dit te maken hebben met een Windows update? Is er een patch voorzien?
Ik kocht 2 van deze cases en beiden hebben hetzelfde probleem. Kunnen jullie mij helpen?
 

Bijlagen

Ik vermoed dat het komt doordat je deze tussen verschillende windows versies gebruikt. Het initialiseren kan je vrij makkelijk doen via Schijfbeheer. Vanuit daar wordt u direct geprompt om de schijf te initialiseren.
 
Ja, dat zou kunnen maar de volgende keer op Windows 11 moet ik telkens weer die truc doen om aan mijn data te geraken. Het is niet de bedoeling om deze opnieuw te initialiseren telkens. Volgens mij is dit toch een gebrek ergens en ga ik op mijn garantie bij Megekko beroep als ik geen oplossing vind.
 
Terug
Bovenaan