• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Low budget upgrade

NoviceNate

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik heb een rog strix bf360-f gaming moederbord, een i5 8600K cpu, een GTX 1060 GPU en 8GB corsair vengance DDR4 Ram.
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is de GPU te vervangen voor een rtx 2070 super. Allereerst natuurlijk de vraag of dat mogelijk is. Daarnaast heb ik me laten vertellen dat mijn cpu dan wel een bottleneck zou worden en deze dus ook opgewaardeerd dient te worden. Welke CPU kan ik daarvoor aanschaffen zonder ook het moederbord te vervangen?

Aangezien het inmiddels om oudere hardware gaat, kun je beter wat meer geld sparen en een upgradekit aanschaffen.
Een CPU-upgrade op deze oudere generatie moederbord heeft namelijk weinig zin.

Megekko biedt verschillende upgradekits aan op hun website, en daarna kun je zelf nog een videokaart aanschaffen.

tja die 2070s is te sterk voor je cpu maar het ligt er maar aan wat je wilt maar inderdaad even doorsparen is wel aan te raden want een cpu en en die videokaart upgrade is denk ik niet de moeite waard. maar goed het ligt er echt aan wat je wilt het lastige is wel dat die i7 en i9 van de 8/9d gen cpu gewoonweg heel erg moeilijk te krijgen zijn, en veelal dusdanig overprices dat je echt moet gaan nadenken of doorsparen toch niet echt beter is.

Je moet jezelf niet te gek laten maken door een eventuele bottleneck. Ja, die zal er zijn met een 8600K, maar die processor is ondanks zijn leeftijd ver van kansloos. En een RTX2070 super gaat je écht flink meer performance geven dan een GTX1060, ook al is er enige bottleneck. Het ligt er aan wat die 2070 super je gaat kosten, als je die voor tussen de 100 en 200 euro over kunt nemen van iemand, dan verleng je de levensduur van je computer makkelijk met een jaar.

Mijn mening; als je die RTX2070 Super voor een redelijke prijs kunt bemachtigen, koop hem dan. Als die 2070 super meer dan 250 euro kost zou ik hem overslaan en doorsparen naar een nieuwe setup.

die 2070 kan prima en deze kan je uiteraard mee overzetten naar je eventuele nieuwe upgrade kit. wel erop letten dat die 2070 veel meer stroom vebruikt. een gtx 1060 gebruikt 120 watt en een 2070 super gebruikt meer dan 200 watt. dus wel even je voeding checken. op 1080p zal je inderdaad een bottleneck hebben, maar nog steeds een veel betere performance

Terug
Bovenaan