• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Luide koeling

Deanher

Nieuw forumlid
Hey!
Heb 22 juli een Erazer Engineer X20 gekocht, maar heb toch een gevoel dat de koeling echt VEEL luider is dan dat het normaal zou moeten zijn voor een gloednieuwe pc. Iemand die hier iets van af weet?
ALvast Bedankt!
 
Hoi Deanher! Welkom op het forum!

Welke engineer heb je gekocht? De nieuwe generaties hebben zeer krachtige processoren, die (helaas) ook redelijk warm worden. Het is wel zo dat hij bij normaal gebruik relatief stil zou moeten zijn, en pas bij CPU intensieve taken meer geluid gaat maken.

Als je het type kunt delen kan er vast iemand zeggen of je de koeling bijvoorbeeld in de bios aan kunt passen.
 
Hoi Deanher! Welkom op het forum!

Welke engineer heb je gekocht? De nieuwe generaties hebben zeer krachtige processoren, die (helaas) ook redelijk warm worden. Het is wel zo dat hij bij normaal gebruik relatief stil zou moeten zijn, en pas bij CPU intensieve taken meer geluid gaat maken.

Als je het type kunt delen kan er vast iemand zeggen of je de koeling bijvoorbeeld in de bios aan kunt passen.
Hey! Had misschien moeten zeggen dat ik compleet nieuw ben bij het hele pc gedoe, heb al wat research gedaan over wat "BIOS" is en heb het ook al geprobeerd. Heb geen pijltjestoetsen dus rond bewegen in dat menu gaat raar genoeg niet. En je had het over "Welke Engineer". Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt 😅 dus heb een foto van de bestelde pc erbij gezet :)
Alvast HEEL bedankt om te antwoorden en te helpen!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240801_233147_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20240801_233147_Samsung Internet.webp
    33,3 KB · Weergaven: 10
Ik bedoelde inderdaad het type, er zijn verschillende versies van de Engineer serie.
Ik zie dat jij deze gekozen hebt:

Deze heeft inderdaad zoals ik vermoedde een i7 van de 14e generatie. Die zijn super snel, maar worden ook behoorlijk warm en ik kan me voorstellen dat de ventilator best hard kan gaan draaien als je hem flink belast. De opties die je in de bios hebt qua fan-speed zijn denk ik de meest eenvoudige manier om het te veranderen. Heb je een draadloos toetsenbord? Dat wordt mogelijk niet door de BIOS ondersteund. Je kunt even een bedraad (USB) toetsenbord aan sluiten om de bios te bedienen.

Vergeet niet dat die ventilator met een reden harder gaat draaien; het kan geen kwaad als er meer geluid ontstaat, sterker nog hoe beter de koeling hoe beter de prestaties.
 
Als je geen pijltoetsen hebt omdat je bijvoorbeeld een 60% keyboard hebt, kun je deze vaak vinden ergens anders op het toetsenbord in combinatie met de FN toets.
Bij de Corsair K65 mini is dit bijvoorbeeld FN+ U H J K voor de pijltoetsen. Dit kan per toetsenbord verschillen.
 
Ik ga straks is kijken in de BIOS wat er allemaal te veranderen is. Maar nu dat je zegt dat ze behoorlijk warm worden, kan ik het misschien ook gewoon beter zo laten. Bedankt voor de hulp! Had zonder de forum waarschijnlijk iets fout gedaan 😂
Ik bedoelde inderdaad het type, er zijn verschillende versies van de Engineer serie.
Ik zie dat jij deze gekozen hebt:

Deze heeft inderdaad zoals ik vermoedde een i7 van de 14e generatie. Die zijn super snel, maar worden ook behoorlijk warm en ik kan me voorstellen dat de ventilator best hard kan gaan draaien als je hem flink belast. De opties die je in de bios hebt qua fan-speed zijn denk ik de meest eenvoudige manier om het te veranderen. Heb je een draadloos toetsenbord? Dat wordt mogelijk niet door de BIOS ondersteund. Je kunt even een bedraad (USB) toetsenbord aan sluiten om de bios te bedienen.

Vergeet niet dat die ventilator met een reden harder gaat draaien; het kan geen kwaad als er meer geluid ontstaat, sterker nog hoe beter de koeling hoe beter de prestaties.
 
Terug
Bovenaan