M.2 ssd

brammie

Nieuw forumlid
Goedemorgen.

Ik heb sinds gisteren een tweede m.2 ssd erbij! Alleen als ik mijn pc opstart gaat het vga lampje branden en start de computer niet door...

Hey Bram, heb je al geprobeerd om de videokaart er opnieuw in te doen? Misschien heb je deze niet 100% goed terug aangesloten bij het plaatsen van de M.2 SSD.

Als je dit gaat doen, zet de PSU ook helemaal uit met de killswitch en haal de stekker eruit. Druk dan 3 tot 5 keer op de aan/uit knop van de pc om al je componenten als het ware te resetten. Doe dan de GPU er opnieuw in en kijk of het weer werkt.

Laat je even weten of het is gelukt?

hoi bedankt voor je reactie!
het punt is dus dat de nieuwe m.2 ssd onder mijn videokaart is geinstalleerd! dus hoef de gpu er niet voor uit te halen.

Groetjes Bram

Toch kan het wat loskomen door bewegingen. Een SSD veroorzaakt geen probleem met je GPU namelijk, ik zou het gewoon even nalopen :)

Dat zal ik vanavond voor de zekerheid nalopen.. maar als ik de pc aan zet zonder die ssd dan start hij namelijk wel gewoon op..ik zal 2 filmpjes sturen..eentje zonder de ssd en eentje met de ssd

Ja dat had ik al gelezen in #1 maar we moeten weten of er geen andere poorten conflicteren. Soms worden bepaalde PIEe-porrten gedeeld en kan er op die laan maar 1 toestel draaien. Vandaar de vraag wat er nog allemaal in de pc zit en welke poorten bezet zijn.

@ArtstudioG ik heb al 1 poort waar een m.2 ssd in zit. daaronder zit mijn videokaart en daaronder dus mijn nieuwe m.2 ssd! mijn gpu zit in de bovenste slot en daarboven zit mijn hoofd m.2 ssd en onder mijn gpu dus de tweede m.2 ssd

boven zit de eerste m.2 ssd.. daaronder mijn gpu. en daaronder iets naar beneden wil de de tweede m.2 ssd hebben

Bijlagen

• 1200x736.webp
    1200x736.webp
    70,7 KB · Weergaven: 3
Ben even in de war: je zegt moederbord Asus b550 pro (zie #7) maar je toont een foto van een MSI B550M pro-vdh moederbord. Welke is het nu die je hebt? En wat steekt er nog allemaal bij in? Misschien eens een duidelijke foto van de binnenkant posten zodat we kunnen zien wat er nog allemaal in zit?

sorry het is de msi.. zoals je kan zien heb ik de gpu op de goede plek en daarboven zit mijn opstart m.2.
onder de gpu zit een extra slot en als ik daar de nieuwe m,2 in doe dan start hij niet meer op heb ng wel 2 aparte ssd maar daar staan alleen spellen op

Bijlagen

• 20250114_172257.webp
    20250114_172257.webp
    103,5 KB · Weergaven: 4
Het probleem zit 'm in die SATA-aansluitingen, daarom dat ik vroeg wat er nog allemaal in zit. De foto is duidelijk. Koppel die SATA eens af en kijk of het dan wel lukt met de twee m.2's en de videokaart.

Bijlagen

• B550MPRO-VDH-p24.webp
    B550MPRO-VDH-p24.webp
    18 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan