Meer RAM voor mijn Dell XPS 15 9150

Groene Vriend

Nieuw forumlid
Beste,

Na geen succes te hebben met het installeren van de Kingston DDR4 SODIMM Fury Impact 2x16GB 3200
Ben ik opzoek naar een vergelijkbare upgrade welke mijn laptop wel accepteert.

Blijkbaar heb ik de CL20 over het hoofd gezien en wilt het een CL22...
En een ram kaart zonder XMP 'plug n play'. software, want schijnbaar werkt dat niet met dell laptops..

Zouden de volgende wel kunnen en ik vraag mij af of er verschil in zit of ik twee enkele koop voor een 10tje minder
of dat het nodig is dat ik meteen een 'duo verpakking' koop voor een 10tje meer?

Bedankt alvast!

Schermafbeelding 2026-01-18 170825.webp

Wat betreft de vraag waarom het goedkoper is om losse modules te kopen:
Ik zie dat de dubbele setjes niet op voorraad zijn. De losse modules wel (meer dan 10). Dat betekent dat ze die waarschijnlijk goedkoop hebben in kunnen kopen bij Megekko en dus goedkoper aan kunnen bieden. Wil je per se een dubbele set (matchende serienummers), dan moet Megekko ze speciaal voor jou inkopen. Dat is waarschijnlijk waarom de set duurder is dan twee losse modules.

Of deze wel gaan werken in jouw Dell?
Dat weet je helaas pas als je ze er in hebt gedaan. De Dell gaat hoogstwaarschijnlijk op zijn eigen snelheid draaien en afhankelijk van welke laptop je precies hebt, hoeft dat geen 3200MHz te zijn. Sommige laptops zijn heel kieskeurig met welk geheugen ze wel werken en welke niet. Mijn advies daarin is:
  • Probeer op internet te zoeken of andere mensen dit al hebben getest
  • Kijk of Dell een compatibility lijst heeft voor jouw laptop
  • Probeer het zelf uit. Werkt het niet? Dan heeft Megekko een heel schappelijk retourbeleid
Ik hoop dat je snel een werkende oplossing hebt gevonden!

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan