• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Megekko zelfbouw set - Connector over

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JanZ
  • Startdatum Startdatum

JanZ

Nieuw forumlid
Vorige week kocht ik een zelfbouw computer bij Megekko. Ik had snel een computer nodig en het pakket van Megekko zag er aardig uit.

En dat was het ook. Ik kon het redelijk vlot in elkaar zetten, maar ik eindig toch met een connector die ik nergens kwijt kan.GElukkig werkt de PC verder perfect, maar het zit me toch niet lekker. Helaas blijkt Megekko zelf geen technische ondersteuing te leveren, maar ze verwezen me door naar dit forum. Ik ben benieuwd.

Op de foto hieronder, zie je het probleem. Een 2-polige connector met label LED SW en de enige zinnige plek die ik ervoor kan vinden op mijn ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI moederbord zijn de PLED pinnen. Maar daar zit een lege pen tussen en dus had de connector van de Montech AIR 903 MAX Midi-Tower Tempered Glass Zwart kast 3-polig moeten zijn (met een niet bezette middelste pin).

1721681483675.webp

Is er iemand die deze configuratie ook heeft (of gewoon iemand die er mer verstand van heeft dan ik :-)) die me kan zeggen waar die connector hoort te zitten. Als ik gelijk heb en hij moet op de PLED aansluiting, dan heb ik nog wel een 3-polige connector liggen.
 
Hii JanZ,

Volgens mij heeft deze behuizing een RGB-controller aan de achterzijde, waarop de LED_SW moet worden aangesloten.
Vervolgens kun je de RGB-verlichting van de ventilatoren bedienen met de LED-knop bovenop de behuizing.

Zie onderstaande foto als referentie.
1721735635404.webp
 
Deze sluit je inderdaad aan op de RGB controller. Op de voorzijde van de kast zit naast de reset switch een extra knop, waarmee je de controller aan kunt sturen. Niet verplicht uiteraard, de PC werkt ook zonder, maar je kunt daarmee waarschijnlijk wisselen tussen de kleuren van de fan's.

Screenshot_1.webp
 
Dit komt me inderdaad bekend voor. Ik was ervanuitgegaan dat alle connectoren richting mobo moesten, maar deze moet dan dus heel ergens anders heen. Inderdaad niet al te belangrijk (hoewel die lampjes er stiekem wel leuk uitzien :cool:).

Ik heb nog een serial poort bracket besteld (daarvan weet ik wel waar hij moet). Als ik die monteer, neem ik dit gelijk mee en laat ik horen of het gelukt is. Sowieso nu al bedankt voor de hulp.
 
Zoals verwacht, klopte het, wat hierboven staat.

De oorzaak dat ik het niet zag, was alleen wel logisch: de plek waar in de foto LED SW zit, was bezet. Toen ik dat stekkertje los trok, stond daar RST SW op. Dus hebben ze in China het verkeerde stekkertje aangesloten.
 
Terug
Bovenaan