Mening build budget 2000 euro

Kette004

Nieuw forumlid
Hallo,

Na 10 jaar ga ik eindelijk mijn huidige beestje upgraden.
In het kort kom ik van:
- i7 3770
- 32GB kingston RAM
- R9 390
- SSD SATA 128GB
- 3 HDD SATA (2x 1TB, 1x 4TB)

Momenteel had ik dit in gedachten:

Ik heb wat opzoekwerk gedaan en verkies de rekenkracht van de RX 7900 XTX.
Zou ik toch nog iets anders doen of lijkt dit wel oke?

Ter info heb ik een multi-monitor set-up met 2 32" schermen QHD 1x 144hz en 1x 180hz.
Het is dus wel om met deze te kunnen gamen en liefst op hoogste settings QHD.

Ik laat het 2e M2 slot nog open voor later een extra 2TB SSD en de 2 RAM sloten hetzelfde om uiteindelijk aan 128GB te komen.

Alvast bedankt!
Kette004

Laatst bewerkt:
Let even op, de koeler die je wil gaan gebruiken past niet in de Antec CX700. De case ondersteunt maximaal 160mm koelers en de AK620 is 162mm. De AK500 zou wel moeten passen maar dan mis je helaas het LCD readout panneel.

Als je de koeler toch graag wil behouden is het misschien een optie om naar en andere case to kijken.
Om bij de stijl en budget te blijven is misschien de Phanteks XT view een optie, of anders de Thermaltake View 270

Laatst bewerkt:
ten alle tijden, ruimte overlaten tussen cpu koelblok en zijkant case. het liefst enkele cm. de lucht/warmte moet ergens naartoe kunnen verplaatsen. nvidia is beter voor raytracing, als je dat belangrijk vind

Bedankt allebei voor de feedback.
Ik denk dat ik dan voor 1 van deze 2 ga gaan:

Cooler Master Hyper 622 Halo Black

Scythe Mugen 6

Ik was inderdaad mee over het raytracing verhaal, maar daar is de meerprijs het verlies van de rekenkracht niet waard in mijn ogen.
Is ook redelijk niche, dus de voorkeur gaat wel uit naar AMD.
Maar zeker bedankt!

Bedankt allebei voor de feedback.
Ik denk dat ik dan voor 1 van deze 2 ga gaan:

Cooler Master Hyper 622 Halo Black

Scythe Mugen 6

Ik was inderdaad mee over het raytracing verhaal, maar daar is de meerprijs het verlies van de rekenkracht niet waard in mijn ogen.
Is ook redelijk niche, dus de voorkeur gaat wel uit naar AMD.
Maar zeker bedankt!
wat bedoel je met het verlies van rekenkracht? nvidia bied snellere kaarten aan dan amd.

nvidia is ook sneller met het uitbrengen van drivers, als het gaat om nieuwe games.

Ik bedoel dan vooral de dedicated ram en de optimalisatie die bij NVIDIA plaatsvindt heeft dan vaak te maken met software die de verloren frames mee opvult

Ik bedoel dan vooral de dedicated ram en de optimalisatie die bij NVIDIA plaatsvindt heeft dan vaak te maken met software die de verloren frames mee opvult
met snellere kaarten, bedoel ik dan ook de ruwe performance, zonder upscaling en andere optimalisaties. daarmee is nvidia ook sneller. amd bied meer ruwe performance voor minder geld.

Met wat aanpassingen kom ik nu op volgende build:

Goedemiddag Kette!

Ik heb hier in deze Aangepaste build wat andere onderdelen erin gezet om je bij je zoektocht wat beter te helpen.

Het moederbord wat je hebt gekozen is wat aan de duurdere kant, ik weet niet of je per sé zoveel meer wilt betalen voor een B650E chipset over de B650. Dit eagle moederbord is al gewoon top, werkt prima met elke cpu en heeft 3x m.2 slots (ook wifi en bluetooth). Prima optie en dit betekent wel weer dat andere dingen nog beter kunnen. Ook krijg je bij dit moederbord 20 euro steamtegoed extra :)

De gekozen voeding is een goede voeding, alleen is deze voeding nu in de aanbieding voor best een stuk goedkoper. Ook een goede kwaliteit optie en dan ook nog eens extra 20 euro steamtegoed. Kwalitatief blijf je hetzelfde voor een stuk goedkopere prijs.

De door jou gekozen kast heeft FRGB fans en zijn niet ARGB, dit betekent dat de RGB erop fixed is ( = je kan ze niet aanpassen). Ik heb gekozen voor deze iets duurdere kast van Phanteks die wel gewoon komt met RGB fans die je kan aanpassen qua kleur. Ik ging er vanuit dat je dat wel fijner zou vinden, ook door deze keuze kan er ook een digital cooler weer terug in (ik zag dat je die mooi vond, dus de AK500S zit er nu weer in die prima bij deze cpu past).

Door de vorige beter geprijsde keuzes kan er nu ook prima een goede 2TB ssd in, deze is van SK Hynix. Top SSD en maar 40 euro meer voor een extra TB. Dat is wel echt fijn met hoe groot games worden.

Je hebt de sapphire nitro+ gekozen, echt een top kaart alleen gewoon echt enorm duur. Door te gaan voor de MagAir wat XFX hun top model is, scheelt het wel echt 100 euro. Deze 100 euro kan je weer goed gebruiken dus voor andere dingen zoals de cpu, ik ben namelijk nu gegaan voor de Ryzen 5 7600X3D wat een betere combinatie zal zijn met deze enorm sterke kaart. Mocht je dit liever niet hebben, dan kan je het prima terugveranderen overigens.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Terug
Bovenaan