Mijn nog te bouwen PC

GerMar

Nieuw forumlid
Ik wli deze pc gaan bouwen in een Antec C5 behuizing.
Moederboard ASUS TUF GAMING Z790-PLUS WIFI ATX
Processor Intel Core i7-14700KF
Processorkoeling ASUS PRIME LC 360 ARGB waterkoeler
ASUS Prime LC 240 ARGB

of
of DeeoCool LD240
Of Deepcool LD360
ssd Kingston Fury Renegade 2 TB M2

geheugen Kingston DDR5 Fury Beast RGB 2x16GB 5600 KF556C36BBEAK2-32

Videokaart ASUS GeForce RTX 4070 DUAL-RTX 4070-O12G-EVO
Voeding ASUS ROG STRIX 850W Gold (16-pin cable) PSU / PC

Ik ga de PC gebruiken voor video bewerking Video DeLuxe 25 van Magix.
De games wat ik wil gaan spelen zijn simulatie spellen zoals Farm simulator 25.

Wie heeft er op of aanmerkingen en eventueel advies.
Maakt het verschil een cpu koeler met 2 of 3 Fans?

Dag Germar, welkom op het forum.

De antec C5 is een mooie kast, goede keus! Ik heb hier een aangepaste lijst gemaakt op het AM5 platform.

Ik ben gegaan voor AM5, hierbij heb jij meer opties qua upgraden doordat het geen 'dood' socket is. Je komt hierdoor ook wat goedkoper uit en zou nog steeds heel goed voor gamen en editen zijn.

Geheugen is een wat snellere kit van Corsair, ook met rgb. SSD is een goede kwaliteit snelle SSD van SK Hynix, scheelt ook weer wat geld. Voeding is de 5 euro duurdere NZXT C850, geeft je 10 jaar garantie i.p.v. 3 jaar. Het moederbord heeft wifi+bluetooth en 3x m.2 sloten.

Qua koeling, je kan prima een luchtkoeler gebruiken. De enige reden om te gaan voor een waterkoeler is dat het er mooi uitziet. Doordat de C5 360mm boven ondersteund zal een 360mm waterkoeler er mooier uitzien, die heb ik dan ook aan het lijstje toegevoegd. Voor koeling zal het met deze cpu niet echt uitmaken, dus als je wat geld wilt besparen dan kan de LD240 ook ipv de LD360.

Door deze keuzes was het mogelijk een 4070 super in het lijstje te stoppen en heb ik dan ook gedaan, dit biedt toch nog best een stuk extra performance.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Terug
Bovenaan