Monitor advies

Damasty

Nieuw forumlid
Hi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe gaming monitor maar ook naar een nieuwe monitor voor het editten van foto's.

Het liefst koop ik een monitor voor beide, maar ik ben dan bang dat ik dan te veel consessies moet doen.

Ik vind goede kleuren erg belangrijk, heb het liefst een monitor die niet reflecterend is, 4K, twijfel over een IPS of een Oled scherm,

Het bedrag wat ik wil uitgeven is sterk afhankelijk of beide goed in een monitor zijn te combineren of toch twee losse zou aanschaffen, zat rond de €400,- tot max €700,- te denken.

Wat is jullie mening hierin, en wat kunnen jullie hierin adviseren ?

Beste Damasty,

zou je je pc specs eens kunnen toesturen? 4K gamen is namelijk erg lastig en hiervoor heb je echt wel high end hardware nodig. Zodra ik dit weet kan ik je verder helpen.

Dankje voor je reactie. Het gamen doe ik eigenlijk voornamelijk op mijn PS5. Mijn pc is namelijk alleen goed genoeg voor 1440p, ik ben ook niet van plan om daar op te gamen op 4k omdat dat niet haalbaar is. Op de pc wil ik dan wel weer het foto bewerken op gaan doen. Mijn specs van de pc zijn:

Moederbord MSI B450M PRO-VDH MAX
CPU AMD Ryzen 5 3600
GPU GIGABYTE Geforce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G
PSU Corsair TX650M V2 PSU
RAM Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
SSD Samsung 860 EVO 1TB SSD
CASE Cooler Master Masterbox lite 3.1 Micro ATX

Alvast bedankt !

dat maakt het al wel wat makkelijker om te helpen. het is belangrijk om te onthouden dat een ps5 niet meer dan 4k 120hz aan kan. OLED is zeker het mooiste paneel wat je kan krijgen en het ziet ernaaruit dat je budget het ook toe zou moeten laten. Zoals deze:

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen 🙂

Terug
Bovenaan