• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Montage Hard disks in behuizing vraag ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HRO
  • Startdatum Startdatum

HRO

Nieuw forumlid
Hallo Allemaal,

Heb sinds een paar dagen deze behuizing:

Chieftec Apex air GA-01B-M-OP Behuizing
Heb problemen om daar m'n oudere HD's netjes vast te zetten.
Ik schreef onderstaande aan Megekko, maar daar worden geen vragen beantwoord over dit onderwerp..

Heb nog 2 probleempjes waar ik een oplossing voor zoek.

  1. Heb drie “ouderwetse HD’s” die met een soort aanklikbare “U”-beugel vastgezet werden als een soort laadjes onder elkaar.
Zie bijgevoegd kiekje. In de nieuwe behuizing is wel ruimte voor deze HD’s, maar ik zie niks om de zaak daar netjes op te hangen.

De”U”beugels passen daar niet m.i.

Graag advies wat ik daar nog voor moet hebben. De HD’s liggen er nu even op een los hoopje... Kanniegoezijn … 😊.


////
  1. Ik had ook nog een 1Tb SSD die ook in mijn oude PC aan de kabelkant tegen de middenscheiding (noem ik het maar) zat gemonteerd.
In de nieuwe PC zitten daar zelfs 2 klapdeurtjes voor, maar die zijn duidelijk voor alweer kleinere SSD’s.

Ik heb dat nu even provisorisch met een koperdraadje en een stukje plastic vastgezet, maar ook dat is natuurlijk niet zoals het moet.

Zie kiekje.

Weet iemand raad ?

Hessel
IMG_20240717_171523.webpIMG_20240717_171610.webp
 
Hallo en welkom!

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik zou die oude HDDs niet meer gebruiken. Tegenwoordig zijn SSDs zo voordelig en snel. Zeker als je HDDs gebruikt van wel 14 jaar oud, de kans dat deze binnenkort defect gaan of stiekem als defect zijn (slechte sectoren) is zeer groot. Dan ben je wellicht alle data kwijt die erop staat. Ook maken ze een hoop met geluid wat SSDs niet doen.
Je kan de HDDs vervangen voor 1 grotere SSD of als dit te prijzig is kan je ze vervangen voor 1 nieuwe HDD met een hoger opslagcapaciteit.
Zoals deze 2TB schijf:

1) Je kan inderdaad twee 3,5" schijven kwijt in je behuizing, aan de voorzijde onderaan. In die HDD cage kun je de schijf vastzetten met de 4 (korte) schroeven die bij je behuizing zijn geleverd.

2) De SSD die je hebt past nog prima in de behuizing, maar dan verticaal geplaatst. Als ik het goed zie op de foto kun je met het bovenste schroefje de tray van de behuizing afschroeven, dan kun je via de onderkant van de SSD tray de SSD vastschroeven.

Als je verder nog vragen hebt of als ik iets niet duidelijk heb gemaakt hoor ik het graag :D
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hessel,

3 harddisks van 3.5” passen er (officieel) niet in. Deze case heeft plek voor 2 3.5” harddisks. Die gaan in dit rekje;

IMG_8583.webp

Dat rekje moet er denk ik in zijn geheel uit via schroeven aan de onderkant. De harddisks worden dan met schroefjes in dit rek gemonteerd, die u-beugeltjes moeten er dus af.

Je kunt met een beetje creativiteit die 3e harddisk wel bovenop dat rekje monteren denk ik, zorg dan wel dat je er een stukje plastic of iets anders dat niet geleidt tussen doet, anders sluit je de boel misschien kort.

De SSD, die heb je creatief vast gemaakt haha! Dat kan op zich geen kwaad denk ik, maar ik zou de handleiding van de kast even open slaan. Je kunt die duimschroefjes loshalen, je kunt dan 2 SSD’s naast elkaar monteren.

Ik vrees dat bijna alle moderne kasten nog slechts ruimte voor één of maximaal 2 harde schijven hebben.

Ik hoop dat dit je helpt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iris
Ohh...., wat een snelle reactie allebei.
Veel dank "in advance" en ga er naar kijken.
Zal e.e.a. terug koppelen !

Hessel
 
Ik zou na jullie vriendelijke hulp nog even melden hoe ik mijn extra ouderwetse SATA HD erin heb gekregen.
Zelf maar bakje geprint dat bovenop de HD kan die er al in zit. Kiekje.

Maar bij het erin zetten zag ik opeens dat er naast het stalen framepje voor HD1 plaats is incl. bevestigingsgaten voor een reglementaire HD2!

Dus daar komt weer een nieuwe vraag uit voort:

Hoe heet zo'n SATA HD framepje bij deze behuizing: Chieftec Apex air GA-01B-M-OP?

Ik kon het tot nu toe niet vinden bij bv. accessoires van deze kasten, maar als er eentje inzit, mag je verwachten dat je een (in de bodemplaat voorbereide) tweede er los bij kunt kopen, toch ?

Hessel
 

Bijlagen

  • IMG_20240803_191153.webp
    IMG_20240803_191153.webp
    80 KB · Weergaven: 4
Ik denk dat deze niet als accessoire verkocht worden. Wel leuk dat je hiervoor een houder hebt geprint!
 
Terug
Bovenaan