• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

msi X670E gaming plus Wifi -amd 7950x - ddr5 trident z5 neo2x32 start langzaam op en bij opstart geel lampje op moederbord

Henry

Nieuw forumlid
Goedendag ik heb een probleempje .
ik en mijn zoon hebben gisteren een pc zelf gebouwd het werkt allemaal maar hij start alleen zeer langzaam op bij het opstarten gaat er ook een geel lampje branden
op het moederbord .
het moederbord is: msi X670E gaming plus wifi
ram geheugen zit in slot 2 en 4 zijn : tridents Z5 neo rgb
de processor is : amd 7950X
een ssd samsung 990 pro 4 tb
videokaart: msi geforce rtx 4070 TI super

wat mij dus opvalt is dat bij het opstarten het gele lampje brand op het moederbord en af e toe ook als hij aan staat vlogens mij hoort dat niet .
wat zou dat kunnen zijn ?
opstart duurt echt wel 1 minuut
heb al een biosupdate gedaan van het moederbord maar haalt niks uit .
help
 
Dit is een bekend euvel, welke BIOS update heb je uitgevoerd? De laatste (beta) bios heeft namelijk onderstaande beschrijving.
1722419771435.webp
 
ik heb de bios erop geinstalleert met bestandsnaam E7E16AMS.171

is deze hetzelfde of niet ?

ps dankjewel dat je reageerd.
 
Ja dit is dezelfde versie, hou er wel rekening mee dat beta versies van een BIOS soms nog enige kwaaltjes kunnen hebben.

Wat nog meer helpt is memory fast boot aan zetten in de BIOS, het klinkt alsof je geheugen aan het memory trainen is. Voor DDR5 is dit heel normaal en het komt meer voor met AM5 CPU's. Het kan zijn dat je geheugen dus gewoon aan het memory trainen is (ik heb gevallen gezien waar dit de eerste keer tot 15 minuten kan duren).
 
Ik heb het zojuist gedaan en ben van 1:30 opstarten naar 20 seconden gegaan en inderdaad het gele lampje op het moederbord knippert een keer op het moederbord en blijft dan uit .
Dus helemaal goed nu .
Wij zijn er blij mee 😁
Dankjewel
 
Terug
Bovenaan