• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Na overgang naar glasvezel geen internet meer op pc

Dylan

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Sinds dat ik een paar dagen geleden ben overgestapt op glasvezel heb ik geen internet meer op mn pc via de LAN-kabel, met draadloos internet heb ik nog wel verbinding alleen niet tijdens dat ik spellen speel. Ik heb al geprobeerd: De router te resetten, de LAN-kabel in een andere aansluiting te steken, de drivers te updaten/opnieuw te installeren en ik heb de kabel op mn laptop geprobeert en daar doet ie het gewoon goed, ook heb ik op mijn telefoon en laptop draadloos internet zonder problemen.

Enig idee hoe dit op te lossen is?


Geen idee of jullie het nodig hebben maar moederbord: Msi b760 gaming plus wifi.
 
Heb je de router opnieuw opgestart of werkelijk gereset (fabrieksinstellingen)? Mogelijk wordt het MAC adres van je computer niet geaccepteerd na de overstap op glasvezel.
Heb je al gebeld met je provider over dit probleem?
 
Hoi Dylan,

Als de suggestie van Ricardo niet de oplossing biedt, kan het probleem mogelijk gerelateerd zijn aan DHCP of DNS.

Heb je ooit op je pc een statisch DHCP-adres of DNS ingesteld? Aangezien de rest van je netwerk wel werkt, kan dit relevant zijn.

Het is mogelijk dat je nieuwe router een andere DHCP-range gebruikt voor je lokale netwerk. Als het statische IP-adres buiten deze range valt, heb je geen verbinding meer.
 
Heb je de router opnieuw opgestart of werkelijk gereset (fabrieksinstellingen)? Mogelijk wordt het MAC adres van je computer niet geaccepteerd na de overstap op glasvezel.
Heb je al gebeld met je provider over dit probleem?
bedankt voor je bericht Ricardo,
ja ik heb met mn provider al gebeld hierover, die heeft een nieuwe router opgestuurt, die komt over een aantal dagen binnen.
 
Hoi Dylan,

Als de suggestie van Ricardo niet de oplossing biedt, kan het probleem mogelijk gerelateerd zijn aan DHCP of DNS.

Heb je ooit op je pc een statisch DHCP-adres of DNS ingesteld? Aangezien de rest van je netwerk wel werkt, kan dit relevant zijn.

Het is mogelijk dat je nieuwe router een andere DHCP-range gebruikt voor je lokale netwerk. Als het statische IP-adres buiten deze range valt, heb je geen verbinding meer.
Bedankt voor je bericht Sebastiaan,
Ik ben op het moment niet thuis maar zodra ik thuis ben zal ik dit checken.
 
Hoi Dylan,

Als de suggestie van Ricardo niet de oplossing biedt, kan het probleem mogelijk gerelateerd zijn aan DHCP of DNS.

Heb je ooit op je pc een statisch DHCP-adres of DNS ingesteld? Aangezien de rest van je netwerk wel werkt, kan dit relevant zijn.

Het is mogelijk dat je nieuwe router een andere DHCP-range gebruikt voor je lokale netwerk. Als het statische IP-adres buiten deze range valt, heb je geen verbinding meer.
Nee helaas is dit het niet, mijn dns adres staat op automatisch
 
Misschien een domme vraag maar kan mijn moederbord uberhaubt wel glasvezel aan? Want ik ben een beetje aan het googlen en ik zie oppeens dat er ook glasvezelnetwerkkaarten bestaan?
 
Misschien een domme vraag maar kan mijn moederbord uberhaubt wel glasvezel aan? Want ik ben een beetje aan het googlen en ik zie oppeens dat er ook glasvezelnetwerkkaarten bestaan?
Dat maakt voor jouw computer niet uit, die netwerkkaarten zijn voor rechtstreekse glasvezelverbinding, maar jij gebruikt een gewone rj45 aansluiting dus moet dat gewoon werken.
 
Als je op een andere machine met die kabel wel een verbinding krijgt dan lijkt er me niet mis met de router en de kabel, je kan dit proberen je kan in configurate scherm hardware je netwerk kaart in zijn geheel verwijderen en dan opnieuw opstarten hij installeert dan vanzelf weer met verse instellingen. mocht je daarna nog steeds geen internet hebben dan is de volgende stap de chipset driver nakijken kijk op de website van het moederbord naar de nieuwste chipset die je kan installeren en instaleer deze. (je kan natuurlijk ook handmatig de andere drivers vanaf de website installeren maar meestal is de chipset driver voldoende om de rest van je drivers via windows update ook vernieuwd te krijgen. ik begrijp dat je een andere router van je ISP krijg maar probeer dit eerst eens wellicht heb je die niet eens nodig maar goed als je er twee hebt zoek dan de beste maar uit als het een ander merk is ;)
 
Terug
Bovenaan