• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe Asus NUC 14 Pro wilt niet booten

Pascal

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik zit met een vervelend gegeven.
Net een ASUS NUC 14 Pro U7 aangekregen, daarbij had ik ook het geheugen DDR5 Fury Impact 2x16GB 5600 besteld. Nu blijkt na het samenstellen van de twee dat er toch een probleem is.

Het led blijft knipperen, patroon is 3x met 2,5 sec tussen. Dat eenmaal opgezocht blijkt het iets te zijn met het geheugen. Dus deze beide sticks geprobeerd in de twee verschillende geheugen kanalen maar ik blijf met hetzelfde resultaat zitten.

Ik heb de specs nog eens nagekeken maar het zou gewoon moeten werken volgens de website

Iemand nog een ideetje wat het zou kunnen zijn? Of moet ik gewoon nog een geheugen set bestellen en deze proberen?

Mvg

Goedendag,

Je kunt enkele beginstappen nemen, de probleemstelling is nog te wijd om een goede vaststelling te maken.

1. Probeer in de BIOS te komen van de NUC. Asus apparaten gebruiken vrijwel altijd de F2 toets. Instructie: Begin meteen na aanzetten de F2 toets in vlotte herhaling in te drukken.
  2. Heb je een USB stick die geformatteerd kan worden? Maak dan een MemTest86 bootable en test met deze software het geheugen.
Ik hoor graag van jou terug.

Hoi!

Ik zou dat graag willen doen maar ik krijg volledig geen output van beide HDMI aansluitingen.
Ik kan nu niet direct zeggen of ik die moet verwachten of dat het pas in orde komt na de boot up tests.

Maar als die er al zou moeten zijn dan vrees ik dat het toestel niet doet wat het zou moeten doen.

Mvg

Terug
Bovenaan