• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe HDD maakt gek geluid

mkprs

Nieuw forumlid
Om te voorkomen dat ik straks data-loss heb, even benieuwd wat de mening van de kenners hier is.

Ik heb een nw HDD en als ik daar data naartoe kopieer hoor ik een geluid dat in niet herken van alle harde schijven die ik in t verleden heb gehad. Wat is jullie gedachte... retourneren en omwisselen voor een nieuwe?

Laatst bewerkt door een moderator:
Om te voorkomen dat ik straks data-loss heb, even benieuwd wat de mening van de kenners hier is.

Ik heb een nw HDD en als ik daar data naartoe kopieer hoor ik een geluid dat in niet herken van alle harde schijven die ik in t verleden heb gehad. Wat is jullie gedachte... retourneren en omwisselen voor een nieuwe?

Ik heb een filmpje met geluid klaar staan op https://we.tl/t-YlrJcf4UZA
Hi mkprs,

Als je vragen hebt over iets een eventuele beeldmateriaal aanlevert zou ik eerder de video uploaden via het forum zelf of via youtube.
Onbetrouwbare wetranfer links zullen de meeste mensen niet aanklikken.

goed punt. Even t bestaan van youtube vergeten.

Even volledig: ik heb 2 identieke schijven gekocht. Even los van het waarom en hoe.. dit is hoe schijf 1 klinkt tijdens t kopieren van 500Gb data..

En dit is hoe schijf 2 klinkt:

Schijf 2 klinkt als je er naast staat gewoon normaal. Een tevreden spinnende knorrende HDD. Dat te harde maar vooral te monotone continue getik van schijf 1 is toch gek?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen van de video's.
Het lijkt inderdaad alsof er iets mis is.

het klinkt alsof de lees-/schrijfarm van de schijf niet goed functioneert.

Kun je nog wel data naar de schijf schrijven?
Voor de zekerheid zou ik aanraden om een garantieafhandeling te starten.

Dank voor t bekijken. En ja kan er wel data naar schrijven, maar de bedoeling is natuurlijk wel dat ik het er ook ooit weer vanaf kan halen. En als hij 10 min na in gebruik name al gek doet dan is dat niet t vertrouwen in gebruiksduur wat ik van een hdd mag verwachten, dus dan gaat hij idd retour

Terug
Bovenaan