nieuwe monitor kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter bob
  • Startdatum Startdatum

bob

Nieuw forumlid
ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen, ik wil een 32 inch kopen. nu welke resolutie zou ik nemen.? 1440P of 4k, ik heb een rx 4070 ti super met een ryzen 7 7800x3d en 32 gb DDR 5 6000 mhz
wat paneel type hebben de meeste hier
ik vindt die G65 van samsung wel iets of de G8

ligt eraan wat je doel is. pro-gaming is hoge refreshrate. ik denk dat 1440p met 240hz een goede balans is van beeldkwaliteit/snelheid. denk niet dat je heel veel verschil gaat zien op 32 inch tussen 1440p/4k.

hoe hoger de refreshrate = hoe hoger je fps in games moet zijn. g-sync/freesync/vrr zorgt ervoor dat je met lagere fps nog steeds een vloeiend beeld hebt. dit laatste gaat wel samen met hogere input latency. daarom is hoge fps essentieel voor FPS games

de G65 is een VA paneel en de G8 een oled paneel. beide zijn goed. oled heeft wel een snellere pixel respons. bij oled moet je erop letten dat je te maken hebt met oled care en pixel refresh om inbranden te voorkomen. elk merk heeft daar andere software voor ingebouwd

Voor jouw GPU is een 1440P monitor zeker erg goed, ik sluit me aan bij PVG103. Met een 4070Ti Super kun je dan én gebruik maken van de hogere resolutie én genieten van een hoge refresh rate.

De Odyssey G6 tikt beide vinkjes aan; 1440P en 240Hz, dat zou mooi bij je systeem passen.

Terug
Bovenaan