• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe PC boot niet

Astak5

Nieuw forumlid
Ik heb onlangs een desktop pc gebouwd met een ASUS PRO B650M-CT-CSM moederbord, een AMD Ryzen 5 8500G Processor en een Kingston DDR5 FURY Beast 1x16GB 6000 geheugenmodule. Deze zijn volgens ASUS compatibel.

Na het installeren van alle onderdelen in de behuizing etc. krijg ik echter "no display" te zien op de monitor. De CPU fan draait, de case fan draait kort na aanzetten van de PC en gaat dan weer uit, de blauwe "aan" LED op de voorkant van de behuizing brand continu, verder gebeurt er niks.

Alle kabels zijn naar mijn weten correct geïnstalleerd, de CPU en andere componenten zitten goed in hun sockets en de HDMI kabel en monitor heb ik gecontroleerd met een andere PC. Ook heb ik de PC met een andere HDMI kabel aangesloten op een TV monitor, hier ook geen signaal.

Op de website van ASUS staat dat dit moederbord is uitgerust met Q-LED diagnostiek, waarbij de "aan-LED" met verschillende frequenties kan knipperen om verschillende fouten te communiceren, bij continue branden zoals in dit geval zou alles naar behoren moeten werken.

Ik hoop niet dat er iets mis is met het moederbord, wat zou ik nog over het hoofd kunnen zien?

Beste Astak, hoe lang heb je de computer aan laten staan? Onze ervaring is dat bij AM5 systemen de ''memory training'' wel meerdere minuten kan duren na het starten. Ik zou hem aanzetten, en minimaal een kwartier wachten. Als hij na een kwartier nog geen teken van leven geeft, zou ik gaan controleren of alle voedingskabels correct aangesloten zijn, de componenten echt goed in de sloten zitten en of de CPU goed gemount is.

Terug
Bovenaan