Nieuwe pc bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter EmL
  • Startdatum Startdatum

EmL

Nieuw forumlid
Hi,

Ik ben helemaal nieuw in het pc gamen. Ik wil graag een pc met een capaciteit van 2000 gb. Ik weet niet zo goed wat ik allemaal nodig heb en de klantenservice stuurde me hiernaar door.
Ik zou graag deze behuizing willen (970073) Montech Hertiage Micro ATX Wit Behuizing. Kan iemand mij helpen?
Dankjewel alvast

Nou, dat is een begin.
Er resten nu een aantal vragen:
- Wat is je budget?
- Welke games wil je kunnen spelen?
- Wat voor monitor heb je, wil je gaan gebruiken?
Dan is het makkelijker om te kijken wat voor advies de forumgebruikers hier je kunnen geven 🙂

Ik speel graag fortnite en hogwarts legacy, dit soort games gaat het vooral worden.
Mijn budget is rond de 3000 euro
ik het op dit moment een monitor (60 Hz), maar ik wel er toch nog een bij bestellen, ik twijfel tussen een 180 Hz en een 260Hz van AOC.

Allereerst heb je een CPU nodig.
Voor gamen is een van de beste de RyZen 7 9800x3d van AMD.

Qua videokaart past een AMD 9070XT makkelijk in je budget. Deze kaart heeft vergelijkbare performance met een 5070Ti van Nvidia, voor een euro of 300 minder. Let wel op dat er geen grote kaart in je kast past.

Qua moederbord past er maximaal een micro-atx formaat in je behuizing. Ik heb er eentje voor je uitgezocht. Daarbij moet ook werkgeheugen, ik heb er een setje bijgedaan die compatible is met je moederbord.

Ik heb een witte build voor je in elkaar gedraaid, aangezien je behuizing ook al wit is 🙂
De onderdelen zouden compatible moeten zijn denk ik. Ik heb ruimte in je budget overgelaten voor een dikke monitor 🙂

• Leuk
Waarderingen: EmL
Super bedankt voor het winkelmandje. Ik heb wel nog een vraag, er zitten 2 pc voedingen in, waar is dat voor nodig?

Als je hem zelf gaat bouwen, kijk dan eerste een paar dagen filmpjes op youtube. Zeker als het je eerste build is kan het heel intimiderend overkomen. Maar wanneer je klaar bent en alles werkt is het een supergaaf gevoel. Je kent je pc dan echt door en door.

Je kunt er ook voor kiezen om hem te laten bouwen bij Megekko, kost 149,- en ze bouwen echt superstrak!
Alles ingesteld en ge-update.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan