Nieuwe pc samenstellen, werken deze onderdelen samen?

fedde

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Ik ben aan het kijken voor een zelfbouw game pc, en ik vroeg mij af of jullie weten of de volgende onderdelen bij elkaar passen en samen kunnen werken?IMG_5706.webp

je zou nog kunnen kijken naar een moederbord dat PCIE 5 support net zoals je net zoals je GPU support momenteel ook zou het betekenen dat je niet een nieuw moederbord moet kopen stel je heb een kaart die echt die snelheid nodig heeft of een als je een PCIE 5 SSD koopt.

ik heb hier 3 opties onderstaan die allemaal PCIE 5 lanes hebben mijn voorkeur gaat zelf uit naar het ASUS moederbord omdat het naar mij mening kwa prijs kwaliteit wat beter valt ook is de software wat toegankelijke.

ASUS-Gigabyte-MSI

verder is er momenteel een naar mijn ervaring betere PSU die ook nog goed koper uit valt nu naar mij ervaring gaan de Seasonics toch een stuk langer mee dat is het vertrouwen dat Seasonic er in heeft is ook te merken aan de 84 maanden lange garantie periode

seasonic PSU

Dit ziet er uit als een solide setup. Inderdaad wat Sambalbij zegt, je zou een B850 moederbord kunnen overwegen met PCIe 5.0 om bandbreedte van de videokaart maximaal te benutten. In de praktijk scheelt dit maar 5-10% en is het nauwelijks merkbaar.

Alleen de AIO ken ik helemaal niet. Nou is er wel een mooie DeepCool 360 AIO voor maar €76,90 die je zou kunnen overwegen. Dan heb je ook gelijk wat extra budget voor een B850 moederbord 😀

Terug
Bovenaan