• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe Processor Ryzen 7 5700X3D werkt niet

Marcel v H

Nieuw forumlid
Ik heb een nieuwe processor gekocht maar na plaatsen geen beeld of iets.

Heb mijn bios al een update gegeven maar dit heeft het niet verholpen.
moederbord is competible met de processor

Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets of gaat het niet werken/is de processor niet goed?

Moederbord is Asus PRIME A320M-K moederbord
Processor Ryzen 7 5700X3D


1726590868711.webp


CPUSinds PCBSinds BIOS
Ryzen 7 5700X3D (3.0GHz,105W,L3:96M,8C)ALL6042
 
Als je de BIOS al hebt bijgewerkt, kan het zijn dat het systeem niet wil opstarten omdat er een andere CPU is geïnstalleerd.
AMD-systemen kunnen hier soms problemen mee hebben.

Je kunt proberen een CMOS-reset uit te voeren nadat je de nieuwe processor hebt geïnstalleerd.
Start daarna het systeem op en wacht een paar minuten.
Als je na vijf minuten nog steeds geen beeld krijgt, is er mogelijk een probleem met de processor.
 
Hoi Marcel,

Ik sluit hier even bij aan. Vorige week een mijn Ryzen 7 2700 vervangen door een 5700x3d. Sinds de vervanging alleen maar problemen. De bios heb ik vooraf geüpdatet naar de nieuwste versie, echter 9 van de 10 keer heb ik bij het booten een zwart scherm. Met wat geluk boot windows maar is deze extreem traag en schokkerig, om vervolgens bij het openen van taakbeheer te crashen. Ram test uitgevoerd (positief). Geprobeerd een clean windows te installeren, dit is gelukt, echter hij crasht herhaaldelijk tijdens het instellen van windows, een driver probleem lijkt het mij dan ook niet.

Defecte cpu chip, defect moederbord? Tot de vervanging werkte het systeem perfect.

Huidige setup:
X570i wifi pro
5700x3d
RTX 4070
Samsung ssd 980 2TB
32gb ram ( CMK32GX4M2B3200C16 )
750W voeding
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan