Nieuwe upgrade

jaxen1989

Nieuw forumlid
Beste,

Momenteel heb een 3950xt proc / 3070 en zou eens willen polsen of ik met deze upgrade daadwerkelijk verschil ga hebben op csgo, had met deze build 130-220fps op eender welke settings low,high en elke resolutie. Ik ondervond dus dat de game voor mij iets minder speelbaar is.

Gaat deze upgrade zonder een nieuwe grafische kaart daadwerkelijk verschil uit maken, of heb ik hier met een impulsieve reactie een stomme stoot gedaan.

Bijlagen

• IMG_5065.webp
    IMG_5065.webp
    22,9 KB · Weergaven: 7
14900 is ruim 50% sneller. dus ja. csgo2 is minder goed geoptimaliseerd ten opzichte van de oude versie. op low zou je huidige setup toch niet mogen dippen naar 130fps

Kan me niet voorstellen dat je met je huide setup problemen zou hebben met csgo ????? behalve dat je misschien te OUD word voor de game !!! en je wilt het niet horen !! LOL. of je hebt de cheapest made in china WISH mouse en keyb er aan hangen. Wat heb je 3 monitor op 4k op 30 hz ?? Niemand die alleen maar gamed heeft een ryzen 9 of intel i9 nodig. Je huidige ryzen9 am4 platforn was waarschijnlijk al total overkill, tenzij je op 4k speelt, en dat is meer op de schouder van je GPU. en dat nog eens streamed. Dan had je beter een 4090 kunnen kopen. Maar je aankoop is het latest intel platform dus daar moet je toch beginnen, wil een 4090 een beetje tot zijn recht komen. Het is zeker een goeie basisinvestering als je meer doet/wilt dan alleen gamen .maar het is wel wel een beetje een flex hoor tja als je de centen hebt waarom niet? kan je rustig doorsparen voor een "5090ti" of wat er in de toekomst nog meer gaat uitkomen maar zelf dan word csgo er niet beter op. ik denk dat je blij zal zijn met die koeler die heb je echt wel nodig in dit lijstje,

14900 is ruim 50% sneller. dus ja. csgo2 is minder goed geoptimaliseerd ten opzichte van de oude versie. op low zou je huidige setup toch niet mogen dippen naar 130fps
Ja dat is dus wel… tussen de 130-200, maar vooral lager op mappen zoals anubis en ancient..

Vroeger was het voorral een soort van cpu game, maar veel videos betwisten dat.. dus vroeg ik het mij hier af

En het grappigste is, ongeacht welke settings resolutie.. fps is altijd zelfde , niet hoger op lagere settings en niet lager op hogere..

Alsof het capped is, maar speelt erg bagger enkel als ik vsync op zet speelt het vlotter en merk ik niet zeer veel van de drops, maar wel als er nades en dergelijke komen hapert dit een ms..

Veel zeiden dat mijn cpu bottlenecked is, maar ik ging er altijd van uit wanneer een cpu of gpu constant 95-99% draait dat deze dan bottlenecked is, daarbij draaien zowel de cpu als gpu op 45-55% terwijl ik game en beide temperaturen zijn laag.. alsof ze idle time zijn.

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat je met je huide setup problemen zou hebben met csgo ????? behalve dat je misschien te OUD word voor de game !!! en je wilt het niet horen !! LOL. of je hebt de cheapest made in china WISH mouse en keyb er aan hangen. Wat heb je 3 monitor op 4k op 30 hz ?? Niemand die alleen maar gamed heeft een ryzen 9 of intel i9 nodig. Je huidige ryzen9 am4 platforn was waarschijnlijk al total overkill, tenzij je op 4k speelt, en dat is meer op de schouder van je GPU. en dat nog eens streamed. Dan had je beter een 4090 kunnen kopen. Maar je aankoop is het latest intel platform dus daar moet je toch beginnen, wil een 4090 een beetje tot zijn recht komen. Het is zeker een goeie basisinvestering als je meer doet/wilt dan alleen gamen .maar het is wel wel een beetje een flex hoor tja als je de centen hebt waarom niet? kan je rustig doorsparen voor een "5090ti" of wat er in de toekomst nog meer gaat uitkomen maar zelf dan word csgo er niet beter op. ik denk dat je blij zal zijn met die koeler die heb je echt wel nodig in dit lijstje,

Vind dit beetje dubbelzinnig en klinkt beetje beledigend, was een vraag om hulp.

Ter info, ik heb 3 schermen , 1 gaming monitor 240hz, steelseries arctis pro, mamba elite en blackwidow..

Gaat niet om de accessoires, gaat om de drops en dat is gewoon enorm vervelend (en stream voor mijn vrienden die aventoe live willen volgen)

Zie daadwerkelijk wel het verschil tussen een 140hz en 240 hz screen met de gehaalde fps, dus te oud? Never to old for gaming

Just a bit of banter voor een high end setup als het jouwe :)
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je specifiek in csgo niet ultra nightmare setting kan halen met je huidige setup. dan zeker met je nieuwe aankopen ook. Als je zeg maar nu al op 45 55% zat op cpu en gpu dan is er gewoon niets aan de hand op dat gebied dus die drops dat kan gewoon wat anders zijn netwerk achtergrond proggie etc etc ik denk niet dat je veel verschil zult merken want ook al gooi je er een hoger intel platfom tegen aan je gpu was niet gebottlenecked en je cpu ook niet dus je 3070 zal waarschijnlijk niet meer geven dan wat ie nu al deed. DDR5 Ram speed en gen 4/5 zou kunnen uitmaken durf ik niet te zeggen maar toch het is zeker geen slecht idee eerst je platform te upgraden al was het voor alleen csgo waarschijnlijk overbodig. maar goed de stap van een 3070 naar een hogere Vkaart was waarschijnlijk duurder dan dit althans als je niet een te kleine stap zou hebben willen nemen op dat gebied . Heb ook gehoord dat intel 14 gen erg heet kan worden en waarschijnlijk niet erg zuinig is t.o.v AMD Ryzen van hetzelfde caliber. Hoor ook horror verhalen over de intel cpus maar neem dat maar met een korrel zout. Het is misschien wel gek dat je juist nu wanneer AMD steeds meer verkocht word dat je juist dan overschakeld op intel ? maar goed je hebt de stap gezet ,maar ik geloof nog steeds niet dat csgo er beter van zal worden. was/is dit een stomme stoot ? tja je heb nu binnenkort wel een hoger platform intel en dat is ook wat waard. maar voor csgo alleen was dit niet nodig. (ik probeer je stomme stoot wat te verzachten) :rolleyes: veel plezier met de build

Laatst bewerkt:
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je specifiek in csgo niet ultra nightmare setting kan halen met je huidige setup. dan zeker met je nieuwe aankopen ook. Als je zeg maar nu al op 45 55% zat op cpu en gpu dan is er gewoon niets aan de hand op dat gebied dus die drops dat kan gewoon wat anders zijn netwerk achtergrond proggie etc etc ik denk niet dat je veel verschil zult merken want ook al gooi je er een hoger intel platfom tegen aan je gpu was niet gebottlenecked en je cpu ook niet dus je 3070 zal waarschijnlijk niet meer geven dan wat ie nu al deed. DDR5 Ram speed en gen 4/5 zou kunnen uitmaken durf ik niet te zeggen maar toch het is zeker geen slecht idee eerst je platform te upgraden al was het voor alleen csgo waarschijnlijk overbodig. maar goed de stap van een 3070 naar een hogere Vkaart was waarschijnlijk duurder dan dit althans als je niet een te kleine stap zou hebben willen nemen op dat gebied . Heb ook gehoord dat intel 14 gen erg heet kan worden en waarschijnlijk niet erg zuinig is t.o.v AMD Ryzen van hetzelfde caliber. Hoor ook horror verhalen over de intel cpus maar neem dat maar met een korrel zout. Het is misschien wel gek dat je juist nu wanneer AMD steeds meer verkocht word dat je juist dan overschakeld op intel ? maar goed je hebt de stap gezet ,maar ik geloof nog steeds niet dat csgo er beter van zal worden. was/is dit een stomme stoot ? tja je heb nu binnenkort wel een hoger platform intel en dat is ook wat waard. maar voor csgo alleen was dit niet nodig. (ik probeer je stomme stoot wat te verzachten) :rolleyes: veel plezier met de build

Bedankt,

Het is niet enkel voor cs alleen, ook videobewerking en rendering voor het werk. Maar bedoeling was wel om de fps een boost van 100-150 fps te geven.

Bedankt voor de update, zal het zaterdag weten te melden of er daadwerkelijk verschil op zit.

Enkel voor die background apps dit kan, want ik heb regelmatig dat mijn verbinding weg valt tijdens gamen en enkel op mijn pc. Bij de kinderen is dit niet het geval.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je specifiek in csgo niet ultra nightmare setting kan halen met je huidige setup. dan zeker met je nieuwe aankopen ook. Als je zeg maar nu al op 45 55% zat op cpu en gpu dan is er gewoon niets aan de hand op dat gebied dus die drops dat kan gewoon wat anders zijn netwerk achtergrond proggie etc etc ik denk niet dat je veel verschil zult merken want ook al gooi je er een hoger intel platfom tegen aan je gpu was niet gebottlenecked en je cpu ook niet dus je 3070 zal waarschijnlijk niet meer geven dan wat ie nu al deed. DDR5 Ram speed en gen 4/5 zou kunnen uitmaken durf ik niet te zeggen maar toch het is zeker geen slecht idee eerst je platform te upgraden al was het voor alleen csgo waarschijnlijk overbodig. maar goed de stap van een 3070 naar een hogere Vkaart was waarschijnlijk duurder dan dit althans als je niet een te kleine stap zou hebben willen nemen op dat gebied . Heb ook gehoord dat intel 14 gen erg heet kan worden en waarschijnlijk niet erg zuinig is t.o.v AMD Ryzen van hetzelfde caliber. Hoor ook horror verhalen over de intel cpus maar neem dat maar met een korrel zout. Het is misschien wel gek dat je juist nu wanneer AMD steeds meer verkocht word dat je juist dan overschakeld op intel ? maar goed je hebt de stap gezet ,maar ik geloof nog steeds niet dat csgo er beter van zal worden. was/is dit een stomme stoot ? tja je heb nu binnenkort wel een hoger platform intel en dat is ook wat waard. maar voor csgo alleen was dit niet nodig. (ik probeer je stomme stoot wat te verzachten) :rolleyes: veel plezier met de b
Vind dit beetje dubbelzinnig en klinkt beetje beledigend, was een vraag om hulp.

Ter info, ik heb 3 schermen , 1 gaming monitor 240hz, steelseries arctis pro, mamba elite en blackwidow..

Gaat niet om de accessoires, gaat om de drops en dat is gewoon enorm vervelend (en stream voor mijn vrienden die aventoe live willen volgen)

Zie daadwerkelijk wel het verschil tussen een 140hz en 240 hz screen met de gehaalde fps, dus te oud? Never to old for gaming
met een 14900 krijgt hij veel minder drops en de 1%lows zullen veel beter zijn. dus betere frametimes en smoother gameplay. dit heeft niks te maken dat zijn huidige platform geen bottleneck heeft. zelf ben ik altijd van mening dat iedereen zelf moet beslissen wat hij/zei koopt. maar heb zelf afgelopen week ook een intel 1851 build gemaakt. ieder zijn keuze. top amd of top intel is gewoon beide prima. die horror verhalen van intel zijn deels waar. mensen weten vaak niet hoe ze een cpu moeten tweaken in bios. met een power/voltage limit was er namelijk niks aan de hand. meeste mensen denken vaak dat je niks hoeft in te stellen in bios na het bouwen van een pc. de intel problemen zijn verholpen met de laatste bios updates. intel heeft nu een zogenoemde baseline/extreme profile in bios.

ik zie dit niet als flex. deze man wilt gewoon betere hardware, zodat hij meer plezier uit zijn hobby kan halen. ik respecteer ieder zijn budget, wat voor iedereen anders is.

framedrops zijn enorm vervelend, vooral in shooters, dus ik snap je upgrade. ben benieuwd hoe je de nieuwe fps voelt. controleer na het bouwen je cpu temp onder load. de intels worden heet

Terug
Bovenaan