Nieuwe voeding voor pc

Rollo

Nieuw forumlid
Goeieavond iedereen ,
Heb gisteren een nieuwe voeding gekocht hier ter vervanging van de oude voeding . Nu zijn alle stekkers hetzelfde enkel 1 is een 6 pins ipv een 4 pins , het past er wel op maar ga het nog niet proberen, wil even horen of dit wel kan 😵‍💫.
De foto's zitten er bij in bijlage .
Alvast bedankt 😉
IMG_20241023_175938.webpIMG_20241023_180659.webpIMG_20241023_180711.webp

Bijlagen

• IMG_20241023_180011.webp
    IMG_20241023_180011.webp
    37,5 KB · Weergaven: 2
normaal heb je een 4+4 stekker, dus niet de 6+2 stekker gebruiken. je hebt een 4pins aansluiting op je moederbord. met deze aansluiting word je cpu gevoed van stroom. je gebruikt dan 1 van de 4 pins en de andere 4pin hangt er gewoon los naast. vaak staat er nog cpu op de kabel zelf. het kan eigenlijk niet fout

Goeiemorgend alvast bedankt voor de info 😁 ik zal het vanavond nog eens nakijken maar dacht dat ik alle stekkers geprobeerd had en er geen enkele hetzelfde was . Wordt de cpu altijd gevoed met een 4 pins of kunnen de nieuwere een 6 pins zijn ?

Goeiemorgend alvast bedankt voor de info 😁 ik zal het vanavond nog eens nakijken maar dacht dat ik alle stekkers geprobeerd had en er geen enkele hetzelfde was . Wordt de cpu altijd gevoed met een 4 pins of kunnen de nieuwere een 6 pins
soms zit de 4+4 stekker aan elkaar en kan je deze losmaken, zodat je 2x4 los hebt, dus goed opletten welke goed past. de cpu kan op verschillende manieren gevoed worden. dit hangt af van het type moederbord. de 6+2 pins (PCIe-stroom) wordt het meest gebruikt voor een videokaart.

msi en asus hebben momenteel borden uitgebracht waar een pci express stroom connector opzit, om de pci bruggen/usb 4.0 te voorzien van extra stroom. (in jouw geval niet van toepassing)

er zijn verschillende cpu aansluitingen mogelijk:

- 1x4pin
- 1x8pin
- 1x8 +1x4pin
- 2x8pin

Terug
Bovenaan