• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe waterkoeling maakt watergeluid: Wat te doen?

Kpardoen

Nieuw forumlid
Hallo beste mensen,

Ik heb afgelopen weekend mijn computer in elkaar gezet waarna ik bij het testen mijn waterkoeling kan horen. Klinkt misschien gek maar dit ben ik niet gewend. Ik maak gebruik van de "Arctic Cooling Liquid Freezer III 360 (Black) waterkoeler".

Er zijn twee geluiden waarvan ik twijfel of dit goed is.
1. Water druppelend/bewegend geluid in de radiator.
2. Een ruisende toon vanuit de pomp. Dit alleen bij performance vraag. Bijvoorbeeld tijdens een benchmark van een game.

Los van het geluid werkt de computer goed. Temperatuur blijft laag en fps is hoog, maar toch bevalt het me niet.

Heeft iemand tips of herkent iemand dit probleem? Ik heb een foto van mijn build meegestuurd.

Alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • IMG_6496.webp
    IMG_6496.webp
    72,4 KB · Weergaven: 4
De geluiden van de waterkoeler zijn volkomen normaal, vooral in de eerste week van gebruik.

Het geluid van bewegend water wordt veroorzaakt door luchtbellen die momenteel door de waterkoeler circuleren.
Na ongeveer een week zal dit geluid afnemen, omdat de luchtbellen zich dan in de radiator hebben verzameld, wat een normaal proces is.

Een zacht ruisend of brommend geluid afkomstig van de pomp is ook normaal, zeker bij intensief gebruik.
geluid ontstaat doordat de pomp soms duizenden toeren per minuut draait.

De koeler die je hebt, kan onder belasting tot 2800 RPM draaien, en er zijn zelfs koelers die tot 4000 RPM kunnen gaan.
Als de temperaturen goed zijn, hoef je je dus geen zorgen te maken.
De geluiden die je beschrijft, zijn volledig normaal.
 
De geluiden van de waterkoeler zijn volkomen normaal, vooral in de eerste week van gebruik.

Het geluid van bewegend water wordt veroorzaakt door luchtbellen die momenteel door de waterkoeler circuleren.
Na ongeveer een week zal dit geluid afnemen, omdat de luchtbellen zich dan in de radiator hebben verzameld, wat een normaal proces is.

Een zacht ruisend of brommend geluid afkomstig van de pomp is ook normaal, zeker bij intensief gebruik.
geluid ontstaat doordat de pomp soms duizenden toeren per minuut draait.

De koeler die je hebt, kan onder belasting tot 2800 RPM draaien, en er zijn zelfs koelers die tot 4000 RPM kunnen gaan.
Als de temperaturen goed zijn, hoef je je dus geen zorgen te maken.
De geluiden die je beschrijft, zijn volledig normaal.
Goed om te horen. Bedankt Sebastiaan!
 
Terug
Bovenaan