spitsemuis
Nieuw forumlid
Hallo,
Gisteren heb ik een nieuwe laptop ontvangen van Megekko.
Na de installatieprocedure te hebben doorlopen ben ik begonnen met het installeren van een aantal standaard door mij gebruikte programma’s.
Tijdens het installeren liep de laptop plots vast met een melding in de trant van : “Er is iets misgegaan we verzamelen wat informatie en starten de pc opnieuw op”
Lang gewacht maar de laptop startte niet op. Uiteindelijk handmatig gereboot door de aan-uit knop in te drukken.
Bij het opstarten kwam de laptop in het BIOS-scherm terecht. Bij nader onderzoek zag ik dat de laptop geen “storage-device”kon vinden. Ik vermoed dat daarmee de SSD bedoeld wordt.
Ik heb het vermoeden dat er sprake is van een fabricagefout waarbij de SSD niet goed is verbonden met de overige componenten en de laptop dus retour moet.
Ik heb hiervan melding gedaan bij Megekko en zij geven mij de optie om de laptop terug te sturen voor nader onderzoek. Ook adviseerden zij, om op dit forum dit probleem voor te leggen, wellicht heeft iemand nog een goede tip om de laptop weer tot leven te wekken.
Het gaat hier om een ASUS ROG Strix G18 G814JIR-N6003W 18" Core i9
Al vast bedankt voor jullie reactie.
Gisteren heb ik een nieuwe laptop ontvangen van Megekko.
Na de installatieprocedure te hebben doorlopen ben ik begonnen met het installeren van een aantal standaard door mij gebruikte programma’s.
Tijdens het installeren liep de laptop plots vast met een melding in de trant van : “Er is iets misgegaan we verzamelen wat informatie en starten de pc opnieuw op”
Lang gewacht maar de laptop startte niet op. Uiteindelijk handmatig gereboot door de aan-uit knop in te drukken.
Bij het opstarten kwam de laptop in het BIOS-scherm terecht. Bij nader onderzoek zag ik dat de laptop geen “storage-device”kon vinden. Ik vermoed dat daarmee de SSD bedoeld wordt.
Ik heb het vermoeden dat er sprake is van een fabricagefout waarbij de SSD niet goed is verbonden met de overige componenten en de laptop dus retour moet.
Ik heb hiervan melding gedaan bij Megekko en zij geven mij de optie om de laptop terug te sturen voor nader onderzoek. Ook adviseerden zij, om op dit forum dit probleem voor te leggen, wellicht heeft iemand nog een goede tip om de laptop weer tot leven te wekken.
Het gaat hier om een ASUS ROG Strix G18 G814JIR-N6003W 18" Core i9
Al vast bedankt voor jullie reactie.