Nog niet gevonden: Grafisch ontwerp monitor

Gianni

Nieuw forumlid
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede monitor voor zakelijk gebruik als grafisch ontwerper.

De afgelopen weken ben ik op diverse plekken geweest en uiteraard heb ik het hele internet afgestruind, maar helaas krijg ik niet de juiste monitor gevonden. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar een uitstekend scherm wat vergelijkbaar is met een iMac Retina scherm of Macbook Pro Retina scherm.

• 27inch tot max 32 inch
  • Wat raad je me aan OLED of normaal LED of iets anders (IPS lijkt me geen optie)? Of iets anders (ik wil natuurlijk wel goed beeld hebben met veel heldere kleuren)
  • 4K of 5K
  • Liefst boven de 400 nits
  • HDR Support
  • Color gamut minimaal Adobe RGB 99% en / of DCI-P3 100% of hoger
  • 10-Bits kleurdiepte
  • Meer dan 1.000.000:1 contrast ratio
  • In hoogte verstelbaar

Alvast bedankt voor het meedenken/uitzoeken!

Hoi Gianni,

Een echte ''retina concurrent'' zou de Samsung ViewFinity S9 zijn:

Die tikt vrijwel alle boxen, maar de 5K 'premium' is qua prijs wel echt aanwezig... Persoonlijk zou ik overwegen te kiezen voor een 'normale' 4K monitor. In het 27'' segment heeft LG namelijk de 27UQ850V. Dit scherm heeft een IPS-Black paneel, en om heel eerlijk te zijn, is dit waarschijnlijk alles wat je kunt wensen in een beeldscherm. DCI-P3, de hele mikmak. Zeker omdat er nu tijdelijk ook nog 100 euro kassakorting zit, met een actiecode.

En als je eerlijk bent, dan is op 27'' de pixeldichtheid zo hoog, dat je met 4K echt een prachtig beeld hebt.

Terug
Bovenaan