Onderhoud videokaart

Danny B

Nieuw forumlid
Goedemorgen allen,

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een MSI Suprim RTX 4090. Deze kaart werkt perfect en doet wat ie moet doen.
Om deze kaart in topstaat te behouden vroeg ik mij af wanneer de koelpads vervangen moeten worden. Vervang je pas de koelpads zodra de temps. beginnen op te lopen of beter op voorhand al de koelpads vervangen?

Ik zie het niet zo zitten om zelf te gaan knutselen aan mijn kaart dus ik was benieuwd hoe jullie dit doen?

Hoi Danny,

De thermalpads van je GPU hoef je echt niet uit voorzorg te vervangen. Het verschilt natuurlijk per GPU maar pads zijn best lang goed, sommige zelfs tot 5-6 jaar. Het beste wat je kan doen is de temperatuur in de gaten houden en wordt dit nu slechter dan weet je dat het tijd is om de pads te vervangen.

Hoi Danny,

De thermalpads van je GPU hoef je echt niet uit voorzorg te vervangen. Het verschilt natuurlijk per GPU maar pads zijn best lang goed, sommige zelfs tot 5-6 jaar. Het beste wat je kan doen is de temperatuur in de gaten houden en wordt dit nu slechter dan weet je dat het tijd is om de pads te vervangen.
Hoi Fussia,

Hartelijk dank voor je bericht. Momenteel wordt mijn kaart ongeveer 67 graden bij het spelen van mijn games. Ik zal de temperatuur goed in de gaten houden.
Mocht het zover zijn om de thermalpads te vervangen, is dit een beetje te doen voor een leek op dit gebied?

67 graden is echt super goed, al zeker als het gaat om de 4090. tegen de tijd dat je het wilt gaan vervangen is het het makkelijkst om hier een youtube video over te zoeken. De dimensies zijn erg specifiek als het gaat om koelpads. Ook het schoonmaken van de chip zelf (wanneer dit nodig is) is een erg ''fine'' werkje. ook hierbij zou ik een youtube video erbij pakken.

67 graden is echt super goed, al zeker als het gaat om de 4090. tegen de tijd dat je het wilt gaan vervangen is het het makkelijkst om hier een youtube video over te zoeken. De dimensies zijn erg specifiek als het gaat om koelpads. Ook het schoonmaken van de chip zelf (wanneer dit nodig is) is een erg ''fine'' werkje. ook hierbij zou ik een youtube video erbij pakken.
Dankje wel voor je reactie. Voorlopig kan ik dus nog zonder grondig onderhoud door gamen. Mocht het zover zijn dan kijk ik even of ik filmpjes kan vinden.

Terug
Bovenaan