opslag uitbreiden

ijnstijn

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik heb een PC waarvan ik graag de opslag wil uitbreiden. Ik gebruik de PC vooral voor gamen.

Specificaties (Zie ook de foto’s in de bijlage/ onder)
Moederbord: BIOSTAR B450MH
1x M.2 (PCI-e 3.0 x4 + SATA), 4x SATA-600
Er zit nu een 500GB SSD in.

Vragen:
Kan ik er een extra SSD bij plaatsen via een SATA -M.2 adapter en kabel?
Of kan dat ook met een mSATA SSD?
Of is de enige optie de huidige SSD vervangen door groter?

Bijlagen

• cfa3a09d-d6a8-4886-8986-b3d97c01937f.webp
    cfa3a09d-d6a8-4886-8986-b3d97c01937f.webp
    41,1 KB · Weergaven: 4
  • 30654506-dd7f-4586-b58b-58f44c1ec6ce.webp
    30654506-dd7f-4586-b58b-58f44c1ec6ce.webp
    70,5 KB · Weergaven: 4
Hoi,

Ik heb een PC waarvan ik graag de opslag wil uitbreiden. Ik gebruik de PC vooral voor gamen.

Specificaties (Zie ook de foto’s in de bijlage/ onder)
Moederbord: BIOSTAR B450MH
1x M.2 (PCI-e 3.0 x4 + SATA), 4x SATA-600
Er zit nu een 500GB SSD in.

Vragen:
Kan ik er een extra SSD bij plaatsen via een SATA -M.2 adapter en kabel?
Of kan dat ook met een mSATA SSD?
Of is de enige optie de huidige SSD vervangen door groter?
Hoi ijnstijn!

Van sata naar nvme gaan is helaas niet mogelijk.
Een paar dingen die wel mogelijk zijn:
- Een SATA SSD installeren
- Je huidige SSD vervangen met een nieuwe
- (Mits er ruimte voor is) een pcie x1 naar nvme adapterkaart installeren in een van de x1 poorten onder je videokaart

Persoonlijk zou ik kiezen voor het vervangen van je huidige SSD. Als je niet veel belangrijke dingen op die SSD hebt staan kun je het best windows opnieuw installeren. Dan heb je direct een mooie frisse installatie!
Als je nog ergens een externe schijf hebt liggen met 500+ gb aan capaciteit kun je er ook voor kiezen om je huidige schijf te klonen, zodat je gewoon weer verder kunt waar je bent gebleven.

Hoi ijnstijn!

Van sata naar nvme gaan is helaas niet mogelijk.
Een paar dingen die wel mogelijk zijn:
- Een SATA SSD installeren
- Je huidige SSD vervangen met een nieuwe
- (Mits er ruimte voor is) een pcie x1 naar nvme adapterkaart installeren in een van de x1 poorten onder je videokaart

Persoonlijk zou ik kiezen voor het vervangen van je huidige SSD. Als je niet veel belangrijke dingen op die SSD hebt staan kun je het best windows opnieuw installeren. Dan heb je direct een mooie frisse installatie!
Als je nog ergens een externe schijf hebt liggen met 500+ gb aan capaciteit kun je er ook voor kiezen om je huidige schijf te klonen, zodat je gewoon weer verder kunt waar je bent gebleven.
Hoi Mika

Bedankt voor je reactie.
Dan ga ik de SSD vervangen.

Hoe werkt dat klonen? Heb je toevallig een beschrijving of stappenplan hoe dat moet? Of een link waar ik dat kan vinden?
Kan ik daar een externe harde schijf voor gebruiken waar al dingen opstaan? Of gaan de gegevens daarop dan verloren?

Terug
Bovenaan