• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Opzoek maar een Videokaart

Drito

Nieuw forumlid
Beste Allemaal,

Opzoek naar een Videokaart.

Momenteel heb ik een NVIDIA 2070 Super, ik speel Rust, Minecraft, Fortnite, Elden ring.
De monitoren die ik heb aangesloten is 1x 144hz Gygabite Monitor 27inch en 2x Dell 60hz 24inch.
De laatste tijd merk ik dat de Videokaart snel heet wordt sinds ik mijn nieuwe 144hz monitor heb. Graag hoor ik van jullie welke video kaart het beste past bij mijn Specs.

Groet,
Drito
 
Beste Allemaal,

Opzoek naar een Videokaart.

Momenteel heb ik een NVIDIA 2070 Super, ik speel Rust, Minecraft, Fortnite, Elden ring.
De monitoren die ik heb aangesloten is 1x 144hz Gygabite Monitor 27inch en 2x Dell 60hz 24inch.
De laatste tijd merk ik dat de Videokaart snel heet wordt sinds ik mijn nieuwe 144hz monitor heb. Graag hoor ik van jullie welke video kaart het beste past bij mijn Specs.

Groet,
Drito
Hey! Ik vermoed dat je 144Hz 27 inch een Quad HD monitor is, dus ik zou zeker kijken naar een RTX 4070 Ti Super of een RTX 4070 Ti. Dat is een goede videokaart voor Quad HD, zeker de super variant heeft een goede prijs. Tevens kan je gebruik maken van DLSS 3 & Frame Gen.
 
Hey! Ik vermoed dat je 144Hz 27 inch een Quad HD monitor is, dus ik zou zeker kijken naar een RTX 4070 Ti Super of een RTX 4070 Ti. Dat is een goede videokaart voor Quad HD, zeker de super variant heeft een goede prijs. Tevens kan je gebruik maken van DLSS 3 & Frame Gen.
Kan je me zeggen wat het verschil is tussen de 2 videokaarten wat je aangeeft?
 
Hey! Ik vermoed dat je 144Hz 27 inch een Quad HD monitor is, dus ik zou zeker kijken naar een RTX 4070 Ti Super of een RTX 4070 Ti. Dat is een goede videokaart voor Quad HD, zeker de super variant heeft een goede prijs. Tevens kan je gebruik maken van DLSS 3 & Frame Gen.
En als de videokaart opzoek.. kom ik meerdere modellen tegen, welke zou je me aanraden? Stuur me aub een link.
 
En als de videokaart opzoek.. kom ik meerdere modellen tegen, welke zou je me aanraden? Stuur me aub een link.
Voor 1440p gaming is de 7900 GRE een goede keuze. Er zijn veel modellen te kiezen, deze verschillen veel in prijs en een beetje in prestatie.
Als je overstapt naar een AMD videokaart zou ik wel eerst de Nvidia drivers volledig verwijderen (bijvoorbeeld met DDU)

Voordeligste koop:

De beste koop:

Ga je toch liever voor een Nvidia kaart dan raad ik deze aan:
 
Voor 1440p gaming is de 7900 GRE een goede keuze. Er zijn veel modellen te kiezen, deze verschillen veel in prijs en een beetje in prestatie.
Als je overstapt naar een AMD videokaart zou ik wel eerst de Nvidia drivers volledig verwijderen (bijvoorbeeld met DDU)

Voordeligste koop:

De beste koop:

Ga je toch liever voor een Nvidia kaart dan raad ik deze aan:
Bedankt voor je tips! Past die NVIDIA met dit moederbord en voeding wat ik momenteel heb?
MOEDERBORD: MPG Z490 GAMING CARBON WIFI
VOEDING: Cooler master MWE Gold Full modular 750 WATT ATX
 
Een 4070TI super systeem vereist volgens Nvidia een 700W voeding, dus dat zou gewoon moeten werken. Kijk wel even of de videokaart qua lengte in je systeemkast past. Ik doe even een aanname op basis van je moederbord dat je computer al een jaar of 5 oud zou kunnen zijn; in de afgelopen jaren zijn videokaarten flink groter geworden dan de toenmalig gemaakte kasten.
 
Terug
Bovenaan