BoxBuilder
Nieuw forumlid
Ik ben een computer aan het bouwen met deze onderdelen die net bij Megekko gekocht zijn, :
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 moederbord
AMD Ryzen 7 5700X3D processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200 CMK32GX4M2E3200C16 Geheugenmodule
Corsair RM650 PSU / PC voeding
Corsair H55 RGB waterkoeler
Lian Li Lancool 205 MESH C White Behuizing
Gigabyte Radeon RX 7600 GAMING OC 8G Videokaart
Kingston KC600 256GB 2.5" SSD
Seagate HDD 3.5" 2TB ST2000DM008 Barracuda
Intel Wi-Fi 6E AX210 Intern WLAN / Bluetooth
Arctic MX-4 heat sink compound Koelpasta 4 g
Microsoft Windows 11 Home NL OEM
Het probleem is dat, wanneer ik de computer aanzet, de fans beginnen draaien (joepie) maar ook dat het moederbord helemaal oranje oplicht en dat er niets op het scherm komt. Ik geraak dus niet tot in de BIOS.
Volgens het internet zijn mogelijke oorzaken die ik allemaal al gecheckt heb:
- incorrect geinstalleerde CPU (geen idee hoe je dat kan doen want je kan die maar op 1 manier in de socket krijgen)
- loszittende memory banks (ik heb ze al meerdere keren uitgenomen en terug ingestapt, ze zitten ook in de correcte slots)
- CMOS die moet gecleard worden (heb ik gedaan)
Al die tips komen van hier: https://forums.tomshardware.com/thr...rd-show-orange-light-and-blackscreen.3790882/
Verder heb ik ook al geprobeerd met zoveel mogelijk onderdelen verwijderd: zonder grafische kaart, zonder SSD, zonder HDD, zonder de meeste connectoren van de front panel van de case (alles behalve de aan-uit knop). Dat maakt geen enkel verschil.
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik hoop maar dat ik de hele boel niet ga moeten terugsturen omdat bvb het moederbord gewoon niet werkt.
Nog een onbelangrijke bijvraag: voor de 'Intel Wi-Fi 6E AX210 Intern WLAN / Bluetooth' blijkt er helemeel geen slot te zijn op het moederbord. Het lijkt me dat de kaart een M2 Key E slot nodig heeft, en het moederbord heeft enkel PCIe. Of zie ik dat verkeerd?
Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 moederbord
AMD Ryzen 7 5700X3D processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3200 CMK32GX4M2E3200C16 Geheugenmodule
Corsair RM650 PSU / PC voeding
Corsair H55 RGB waterkoeler
Lian Li Lancool 205 MESH C White Behuizing
Gigabyte Radeon RX 7600 GAMING OC 8G Videokaart
Kingston KC600 256GB 2.5" SSD
Seagate HDD 3.5" 2TB ST2000DM008 Barracuda
Intel Wi-Fi 6E AX210 Intern WLAN / Bluetooth
Arctic MX-4 heat sink compound Koelpasta 4 g
Microsoft Windows 11 Home NL OEM
Het probleem is dat, wanneer ik de computer aanzet, de fans beginnen draaien (joepie) maar ook dat het moederbord helemaal oranje oplicht en dat er niets op het scherm komt. Ik geraak dus niet tot in de BIOS.
Volgens het internet zijn mogelijke oorzaken die ik allemaal al gecheckt heb:
- incorrect geinstalleerde CPU (geen idee hoe je dat kan doen want je kan die maar op 1 manier in de socket krijgen)
- loszittende memory banks (ik heb ze al meerdere keren uitgenomen en terug ingestapt, ze zitten ook in de correcte slots)
- CMOS die moet gecleard worden (heb ik gedaan)
Al die tips komen van hier: https://forums.tomshardware.com/thr...rd-show-orange-light-and-blackscreen.3790882/
Verder heb ik ook al geprobeerd met zoveel mogelijk onderdelen verwijderd: zonder grafische kaart, zonder SSD, zonder HDD, zonder de meeste connectoren van de front panel van de case (alles behalve de aan-uit knop). Dat maakt geen enkel verschil.
Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik hoop maar dat ik de hele boel niet ga moeten terugsturen omdat bvb het moederbord gewoon niet werkt.
Nog een onbelangrijke bijvraag: voor de 'Intel Wi-Fi 6E AX210 Intern WLAN / Bluetooth' blijkt er helemeel geen slot te zijn op het moederbord. Het lijkt me dat de kaart een M2 Key E slot nodig heeft, en het moederbord heeft enkel PCIe. Of zie ik dat verkeerd?