PC boot niet met nieuwe PSU(powersupply)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alper
  • Startdatum Startdatum

Alper

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik heb onlangs een nieuwe PSU aangeschaft, de Thermaltake GF1 650W Gold 80+. Ik heb de PSU correct aangesloten, maar mijn pc boot niet. De PSU schakelt wel in en de verlichting brandt, maar ik krijg een VGA-foutmelding. Ik heb geprobeerd de GPU eruit te halen en de pc op te starten met de geïntegreerde graphics van het moederbord, maar de foutmelding blijft hetzelfde.

Daarom heb ik de Thermaltake PSU ook getest in mijn andere computer, maar ook daar wilde de pc niet opstarten, alleen de verlichting brandt. Beide pc's werken wel goed met hun oude PSU's. Ik kom er niet helemaal uit. Iemand die hiermee kan helpen? (Ik heb trouwens de CMOS-batterij al vervangen.)

PC-specificaties:

• GPU: RTX 3060 Ti
  • CPU: AMD Ryzen 7 3700X
  • Moederbord: MAG B550 Tomahawk
  • RAM: 32 GB Corsair Vengeance

heb je een psu tester? hiermee kun je snel zien, of je psu defecten heeft
Ik heb geen andere oplossing, dit is al de tweede Thermale Take GF1. Ik had er begin deze maand eentje die niet werkte, dus heb ik deze teruggestuurd naar Megekko en kreeg ik een nieuwe. Helaas werkt ook deze niet, dus heb ik deze opnieuw teruggestuurd. Megekko gaf aan dat het bij hen wel werkte en stuurden het product terug naar mij. Ik heb het opnieuw geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.

Ik heb geen andere oplossing, dit is al de tweede Thermale Take GF1. Ik had er begin deze maand eentje die niet werkte, dus heb ik deze teruggestuurd naar Megekko en kreeg ik een nieuwe. Helaas werkt ook deze niet, dus heb ik deze opnieuw teruggestuurd. Megekko gaf aan dat het bij hen wel werkte en stuurden het product terug naar mij. Ik heb het opnieuw geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Apart. Als jij aangeeft dat ie niet werkt lijkt het me dat ze daar wat mee moeten doen.
Ik zie dat het een modulaire PSU is. Zijn de connectoren aan beide kanten volledig ingeplugd? Heb je ook al een andere poort en/of kabel geprobeerd voor gpu power? En zie je fysieke defecten aan de kabel?
Mocht ie echt niet werken, dan zul je hem helaas toch weer moeten terugsturen 🙁

Terug
Bovenaan