• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

PC build

In eerste instantie zou ik ook al opteren voor twee aparte m.2 ssd's zodat je fysiek een onderscheid kan maken tussen je install (windows, apps, enz) en je data en/of games. Bijvoorbeeld een 1Tb m.2 pro voor je setup en een tweede 4Tb m.2 pro voor je data/games/savegames. Eventueel watercooling ipv de Dark Rock cpu-cooler (hangt af van het voorziene gebruik).
 
Ziet er uit als een hele dikke PC David!

Ik vraag me alleen wel af, of je niet beter uit bent met een X670 moederbord. Je kiest voor de dikste processor, de zwaarste videokaart, een NVME SSD, ik kan me voorstellen dat je in de toekomst nog wat (snels) wil toevoegen en dan profijt hebt van de extra PCI-E lanes die X670 moederborden te bieden hebben. Ook biedt X670 volgens mij standaard PCI-E 5.0, wat bij B650 niet het geval is.

Ik zou zeggen, als je voor een high-end systeem gaat zoals dat je van plan bent, investeer dan ook in een moederbord met high-end capaciteiten ;)
 
Shit ik heb al besteld. Ik heb er een mail achteraan gestuurd met verzoek tot wijziging. Bedankt Base_NL!
 
Hoi David, het kan geen kwaad natuurlijk. Je zou afhankelijk van je afstand tot Breda naar de pop up store kunnen rijden en anders zou ik een X670 bord bestellen. Als je de doos van de B650 ongeopend houdt, kun je die probleemloos binnen 30 dagen terugzenden.
 
Ziet er uit als een hele dikke PC David!

Ik vraag me alleen wel af, of je niet beter uit bent met een X670 moederbord. Je kiest voor de dikste processor, de zwaarste videokaart, een NVME SSD, ik kan me voorstellen dat je in de toekomst nog wat (snels) wil toevoegen en dan profijt hebt van de extra PCI-E lanes die X670 moederborden te bieden hebben. Ook biedt X670 volgens mij standaard PCI-E 5.0, wat bij B650 niet het geval is.

Ik zou zeggen, als je voor een high-end systeem gaat zoals dat je van plan bent, investeer dan ook in een moederbord met high-end capaciteiten ;)
Dag BaseNL,

Even ter verbetering hebben beiden X670 en B650 beiden GEEN pci-e 5.0 support. Dit is een feature alleen voor B650E en X670E (de extreme varianten), dit zijn andere chipsets. Ik zie dus voor X670 compleet geen functie en zou eerder aanraden voor B650E te gaan of dan dus gewoon B650 (het is best wat duurder voor een E moederbord, dus of het het extra geld waard is ligt aan de prijs en of er pci-e 5.0 support moet zijn).

Het verschil tussen X670E en B650E zal ik ook even duiden, bij alle X670E moederborden heb je PCI-E 5.0 support voor m.2 en bij sommige B650E moederborden heb je dit (dus geen garantie, kijk op de specificatielijst van dat B650E bord). Beiden B650E en X670E hebben support voor PCI-E 5.0 videokaarten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en ook even duidelijker voor David.
 
Terug
Bovenaan