PC crash, blackscreen en geluid blijft wel op de achtergrond doorgaan

Oeloex

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Ik heb helaas sinds kort problemen met mijn computer.
Als ik namelijk een racespel ga doen, waarop ik 3 monitoren koppel en een 4de bovenop zit waar discord/youtube opstaat, dan wilt ie al graag na 15 minuten crashen.

De crashes begonnen namelijk na de nieuwe driversupdate van AMD. Ik merkte namelijk dat mijn bovenste beeldscherm (4de) mijn youtube/discord omdraaide, in de zin dat als ik mijn youtube/discord wil afsluiten, dat ik dan niet rechtsboven moet klikken op het kruisje, maar linksonder waar helemaal geen kruisje staat. Hij had het dus diagonaal gespiegeld of iets in die richting.

Als ik dus een crash had, bleven mijn monitoren hangen, en het audio & stuur/pedalen wel gewoon werken. Dan soms restart de computer zich en kan ik weer opnieuw inloggen en alles opnieuw opstarten, maar hij bleef ook wel eens hangen. Het is dus geen mobo issue.

Na lang getroubleshoot te hebben heb ik met OOCT errors gevonden: AMD GPU 7800XT error 75886

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPECS:
- Mobo: Gigabyte B650 GAMING X AX V2 moederbord
- GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16G Videokaart
- CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Processor
- CPU Cooler: NZXT Kraken 360 Black waterkoeler
- RAM: Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 CMH32GX5M2B6000Z30K geheugenmodule
- SSD: Samsung 980 Pro 1TB
- PSU: NZXT C1200 ATX v3.0 PSU / PC voeding
- Fans: 3x Corsair iCUE LINK RX120 RGB 120mm PWM Fan Expansion Black & 7x NZXT fans (3 van de watercooler & 4 van de case)
- Case: NZXT H6 Flow Black Behuizing

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gek genoeg heb ik mijn GPU dus op RMA gestuurd, en is daar als antwoord op gekomen:

"Je product is uitvoerig getest op de door jouw opgegeven klacht.
Het defect of probleem is echter niet geconstateerd, jouw product functioneert naar behoren en voldoet aan de opgegeven specificaties."

Morgen ontvang ik de GPU, en ga ik weer testen of alles het nu wel doet.

Ik waardeer alle hulp die jullie bieden, en ik zie graag een reactie tegenmoet.

Zou je de drivers terug kunnen draaien naar een oudere versie? misschien is de driver die je nu hebt gewoon onstabiel

Terug
Bovenaan