• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

PC crashed op willkeurige momenten en instant crash tijdens het screensharen op Discord

SpizyFlame

Nieuw forumlid
Ik heb al ongeveer 2 maanden dit probleem. Elke keer als ik Discord screenshare, dan crashed mijn pc instantly. Ik heb al vanalles gedaan. CPU test, RAM test, GPU test en telkens crashed het niet tijdens de testen. Ik heb zelfs al een volledige PC reboot gedaan.

Specs:
CPU: AMD ryzen 7 3800X 8core
GPU: NVIDIA Geforce RTX 3060
Drives: Samsung SSD 970 EVO 500GB, Samsung SSD 980 1TB, st2000dm008-2fr102
PSU: Corsair 750W
RAM:2x8 CMK16GX4M2B3200C16 Corsair


A fatal hardware error has occurred.

Reported by component: Processor Core
Error Source: Machine Check Exception
Error Type: Cache Hierarchy Error
Processor APIC ID: 0

Deze error krijg ik altijd bij het crashen van de computer. Die APIC ID: 0 bevat soms ook andere getallen zoals 8,14,15 en nog veel meer. Als mensen nog dit probleem hebben en ze hebben ooit een solutie gevonden laat het alsjeblieft weten.
 
Lastig, redelijk vage klacht als dit alleen voorkomt bij Discord screenshare.
Ik gok dat je processor of werkgeheugen defect is, of dit nou bij een test naar voren komt of niet. Je kan het 'gemakkelijk' testen door een andere compatible processor te gebruiken. Bij werkgeheugen kun je het proberen met 1 bankje tegelijk te gebruiken.
 
Lastig, redelijk vage klacht als dit alleen voorkomt bij Discord screenshare.
Ik gok dat je processor of werkgeheugen defect is, of dit nou bij een test naar voren komt of niet. Je kan het 'gemakkelijk' testen door een andere compatible processor te gebruiken. Bij werkgeheugen kun je het proberen met 1 bankje tegelijk te gebruiken.
Ik heb momenteel een nieuwe CPU besteld want ik heb geen spare. Ik had de 2 nieuwe RAM sticks die ik erin had gestoken vlak voor mijn pc begon te crashen, heb ik er nu uitgehaald. Het bleef nog altijd redelijk veel crashen. Sommige zeggen ook dat het GPU kan zijn kleine kans. Maar heb hardware acceleration aangezet bij apps en het blijft crashen dus denk sowieso niet GPU. Ik hoop voor het beste en hoop dat het met mijn nieuwe CPU het dinsdag avond hersteld zou zijn.
 
Terug
Bovenaan