• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Pc doet het niet meer

Hoodini7

Nieuw forumlid
Hallo, ik heb 2 maanden geleden mijn pc gebouwd en hij deed het fantastisch alleen heb ik nu een probleem als ik hem namelijk aanzet is er niks aan de hand maar zodra ik inlog en in mijn desktop zit na ongeveer 30 seconden begint me muis het niet meer te doen ik kan in dit 30 seconden wel alles doen maar daarna dus niet meer denk bijvoorbeeld aan de pc uitzetten of Windows key op mijn toetsenbord, nu zijn mijn ouders gescheiden en woon ik dus op 2 locaties en sleep ik hem mee ik heb een grote tas gekocht en vul die met de pc en met kleren dus dat zou het kunnen zijn maar nu doet de pc het helemaal niet meer het probleem is nog erger geworden maar ik heb nog gespeeld sinds ik ben verhuisd en toen was het probleem er wel maar door middel van in die 30 seconden dus de pc af te sluiten en dan weer aan deed die het wel en dus maandag heb ik nog gespeeld maar nu werkt dat dus ook niet meer en ik heb dus echt geen idee wat er loos is.

Blijft je toetsenbord input wel functioneren? Dan kunnen we bepalen of het systeem vastloopt, of dat het echt aan je muis kan liggen.

Nee eerst nog wel maar precies hetzelfde als de muis maar de muis kan ik wel bewegen alleen niks klikken toetsenbord helemaal niks meer

Dan lijkt het er op dat je computer freezed. Vaak heeft dat te maken met of een te hoge temperatuur van je processor, of geheugenproblemen. Heb je de temperatuur van het systeem gecontroleerd? Ik zou dat eerst doen, als die hoog is, check dan even de fysieke bevestiging van je processor koeler. Als dat allemaal in orde is, controleer dan de instellingen van je werkgeheugen. En haal er bij instabiliteit 1 module uit en kijk of dat het oplost.

Hi @Hoodini7 wat voor processor heb je? Er zijn problemen met bepaalde Intel CPU's 12th & 13th Gen. Check ook of er voldoende koelpasta op de CPU zit. Ik deel de mening van Base_NL dat het gedrag van jouw pc veroorzaakt wordt door oververhitting veroorzaakt door a).. b).. c).. Wat voor CPU koeler heb je en hoe heb je de CPU koeler geplaatst?

Terug
Bovenaan