Pc loopt vast tijdens gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Duma
  • Startdatum Startdatum

Duma

Member
ASRock B650M-H/M.2+
AMD Ryzen 7 8700G
Lexar NM790 2TB M.2
Kingston SFYRS1000G 1tb
Toshiba MQ04ABB400 4tb
Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 5200
XFX Radeon RX 7600 XT Speedster SWFT210 Core 16GB
DeepCool PQ750M PSU
Be quiet! Pure Base 500 FX

Hoihoi

Deze onderdelen had ik gekocht voor een pc
En sinds ik die videokaart heb doet het system tijdens
gamen vastlopen doet restart en komt er geen beeld.
Moet ik weer restarten en doet de pc het weer.
Nu had ik eens via adrenaline die osd temps en verbruik aangezet.
Telkens als de voeding boven 130 watt komt loopt de pc dus vast.
Ben er dus achter dat de videokaart al 600 watt moet hebben.
Dus natuurlijk een te zwakke voeding.

Nu ben ik in de nabije toekomst van plan de
Ryzen 7 9700X te gaan kopen.
En als de prijs wat beter word misschien de
Ryzen 7 7800X3D.

Wat moet ik dan nu voor een voeding nemen?
1200 watt?

Mvg

Je voeding zou zeker niet het probleem moeten zijn, 750watt is meer dan voldoende voor een RX 7600 XT. Zelfs icm een 9700x of 7800x3d cpu.

Het probleem lijkt eerder elders te zitten. Heb je toevallig al geprobeerd je BIOS te updaten? Probeer het anders even door het EXPO uit te zetten.

Je geeft aan dat het probleem bleem voortkomt na het plaatsen van de videokaart ( had je dit probleem voorheen niet?)

Dit is wat extreem maar voer desnoods een clean install uit van je windows. Zorg hierna dat je je drivers goed update en probeer het dan nog eens. Dat zijn wat manieren de software uit te sluiten.

Zouden de problemen zich dan nog voordoen is het eerst een hardware-matig probleem.

• Leuk
Waarderingen: Duma
Je voeding zou zeker niet het probleem moeten zijn, 750watt is meer dan voldoende voor een RX 7600 XT. Zelfs icm een 9700x of 7800x3d cpu.

Het probleem lijkt eerder elders te zitten. Heb je toevallig al geprobeerd je BIOS te updaten? Probeer het anders even door het EXPO uit te zetten.

Je geeft aan dat het probleem bleem voortkomt na het plaatsen van de videokaart ( had je dit probleem voorheen niet?)

Dit is wat extreem maar voer desnoods een clean install uit van je windows. Zorg hierna dat je je drivers goed update en probeer het dan nog eens. Dat zijn wat manieren de software uit te sluiten.

Zouden de problemen zich dan nog voordoen is het eerst een hardware-matig probleem.
Hoi

Kwa voeding zal ik wel raar rekenen.
ik denk een vidkaart die 600 watt nodig heeft en dan processor van 65 watt en de rest dus dacht das te weinig.

De bios is up to date dat hou ik wel bij (zag wel nog na laatste bios dat ze aangeven chipset drivers te upgraden)
Kwa expo dat is geheugen overklokken dat doe ik niet direct met dat expo maar ik verander de snelheid van 4800 naar 5000 direct uit een lijstje in de bios.

het probleem is alleen als de videokaart erin zit en ik games als Days gone en A quiet place speel.
dan is soms dat de ventilators zo hoog gaan draaien dat die dan gaat hangen.

Ik heb inmiddels ook de chipset drivers na de bios moeten upgraden dus dat is nu goed.

Tot nu toe heb ik het probleem nog niet gehad en mocht dat wel gebeuren dan pleur ik er ook gelijk een versie windows op.
En dan installeer ik ook alelen de drivers en geen adrenaline meer.

Dank je voor de hulp

Terug
Bovenaan