Pc upgrade of nieuwe kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mike
  • Startdatum Startdatum

mike

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Mijn computer begint wat trager te worden tijdens het gamen (Voornamelijk League of Legends & PubG). Zouden jullie aanraden om wat upgrades uit te voeren, zo ja welke (zie onderstaand mijn huidige specs)? Ik zit eigenlijk rond de EUR 400/500 te denken. Of zouden jullie dan toch eerder aanraden om voor een optie als dit model te gaan, gezien het kleine prijsverschil (https://www.megekko.nl/product/7561...-Recon-E45-MD35360-Ryzen-5-RTX-4060-Gaming-PC)?

Processor AMD Ryzen 7 2700 Eight-Core Processor 3.20 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB
Opslag 932 GB SSD Samsung SSD 870 QVO 1TB
Grafische kaart NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti (6 GB)
Type computer 64-bits besturingssysteem, x64-processor

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Mvg,
Mike

Hoi Mike,

Zou je me kunnen vertellen welk moederbord je hebt?
Het hangt er namelijk helemaal van af of je TPM 2.0 kunt inschakelen.

League of Legends werkt namelijk met Vanguard Anti-cheat System en die werkt alleen met TPM 2.0.

Je kunt ook deze nog overwegen: De CPU is er aanzienlijk beter van terwijl de rest van het systeem nagenoeg hetzelfde is. Alleen is de opslag maar 512GB
https://www.megekko.nl/product/7561...10-MD34950-Core-i5-RTX-4060-Desktop-Gaming-PC

• Leuk
Waarderingen: mike
Hoi Mike,

Zou je me kunnen vertellen welk moederbord je hebt?
Het hangt er namelijk helemaal van af of je TPM 2.0 kunt inschakelen.

League of Legends werkt namelijk met Vanguard Anti-cheat System en die werkt alleen met TPM 2.0.

Je kunt ook deze nog overwegen: De CPU is er aanzienlijk beter van terwijl de rest van het systeem nagenoeg hetzelfde is. Alleen is de opslag maar 512GB
https://www.megekko.nl/product/7561...10-MD34950-Core-i5-RTX-4060-Desktop-Gaming-PC
Hi Elmar,

Ik was even op vakantie. Ik heb een b450m ds3h v2 moederbord.

Groetjes mike

Persoonlijk koop ik liever een nieuw systeem, dan kan ik de oude mooi op Tweakers of Marktplaats verkopen als 1 geheel.
Maar als je vooral League of Legends en PuBG speelt kan je ook gewoon genoegen nemen met wat minder kwaliteit.
Helaas upgrade je niet zo veel met 400/500 euro.
Daar heb je een nieuwe videokaart voor en wat meer werkgeheugen. Maar dan ga je binnenkort toch verder kijken voor een nieuwe CPU.

Persoonlijk koop ik liever een nieuw systeem, dan kan ik de oude mooi op Tweakers of Marktplaats verkopen als 1 geheel.
Maar als je vooral League of Legends en PuBG speelt kan je ook gewoon genoegen nemen met wat minder kwaliteit.
Helaas upgrade je niet zo veel met 400/500 euro.
Daar heb je een nieuwe videokaart voor en wat meer werkgeheugen. Maar dan ga je binnenkort toch verder kijken voor een nieuwe CPU.
Bedankt voor je reactie Ricardo! Ik ga denk ik voor een nieuw systeem kijken. Heb jij enig idee wat ik voor mijn oude pc zou kunnen vangen gezien de eerder genoemde specs?

Op Marktplaats zie ik vergelijkbare systemen met vraagprijzen van €250-€350. Ik denk dat je goed zit met de vraagprijs van €350 voor het systeem, deze meeste advertenties die ik zie hebben oudere processoren dan die jij hebt. Als er een leuke behuizing omheen zit en een goede advertentie tekst (ChatGPT) dan verkoopt het vaak wat makkelijker.

• Leuk
Waarderingen: mike
Terug
Bovenaan