Probleem: geen WIFI bij de nwe computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter AVA
  • Startdatum Startdatum

AVA

Nieuw forumlid
Datum: 27-1-2025.
Onderwerp: Hulp nodig met WiFi voor Corsair iCUE Gaming PC

Hai, dit is mijn eerste bericht, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik overweeg de Corsair iCUE Gaming PC (Intel i5 14600KF - NVIDIA RTX 4070 SUPER) aan te schaffen via Megekko. Echter, deze PC heeft geen ingebouwde WiFi of Bluetooth, en bij de toelichting staat: "WiFi en Bluetooth kunnen bij de Netwerk Mogelijkheden optie toegevoegd worden."

Mijn situatie:

• Ik wil de PC bekabeld verbinden met glasvezel, maar ik wil hem remote bedienen via mijn laptop.
  • Dit betekent dat ik absoluut een stabiele WiFi-verbinding nodig heb.
Mijn vragen:

1. Is het een groot probleem dat deze PC geen WiFi heeft?
  2. Hoeveel kost het om WiFi (en eventueel Bluetooth) toe te voegen?
  3. Moet ik voor een andere computer uitkijken, of is dit goed oplosbaar?
Ik hoor graag jullie advies, want ik twijfel nu of deze PC wel geschikt is voor mijn situatie. Alvast bedankt voor jullie hulp!
😉

Laatst bewerkt:
Koop voor WIFi deze stick erbij: KLIK HIER en en voor Bluetooth deze: KLIK HIER.
Inbouwen is nog beter, zeker voor WiFi: KLIK HIER. Voor Bluetooth zou ik het op de stick houden die je vooraan in de pc in kan pluggen.
Een Corsair iCUE gaming pc vind ik echter niet terug bij Megekko? Kan je misschien eens iets specifieker zijn over het juiste pc type?
Over de verbinding: als je de pc bekabeld verbindt dan heb je toch geen WiFi meer nodig. Je verbindt je laptop met WiFi en dan kan je toch op je bekabelde pc. Waarvoor heb je trouwens bluetooth nog nodig? Blijft een trage verbinding die beperkt is qua bereik en afstand.

als je de pc bekabeld verbindt dan heb je toch geen WiFi meer nodig. Je verbindt je laptop met WiFi en dan kan je toch op je bekabelde pc.
Precies dit.

Als je Wi-Fi en bluetooth wilt, is het niet makkelijker om een PC te bouwen/kopen die het direct via het mobo ondersteund?

• Leuk
Waarderingen: AVA
Terug
Bovenaan