Probleem met opstarten nieuw gebouwde PC. Geen video output

• Onderwerp starter Onderwerp starter schmm
  • Startdatum Startdatum

schmm

Nieuw forumlid
ik heb de volgende configratie gekocht:
Intel Core i7-14700K processor
Noctua NH-D15 chromax.black
Gigabyte Z790 D AX moederbord
G.Skill DDR5 Flare X 2x16GB 6000 F5-6000J3636F16GX2-FX5 geheugenmodule
Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD
MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X BLACK 8G OC Videokaart
Fractal Design Pop Air Black Solid Behuizing
Corsair RM750e V2 PSU / PC voeding

echter evaar ik het volgende probleem:

De PC wil niet starten, (of hij lijkt wel op te starten maar geeft geen beeld)

Op het moederbord zitten vier lampjes naast elkaar. in de volgorde:

VGA || CPU
BOOT || DRAM

De lampjes CPU en DRAM knipperen om en om (zie (
)). VGA en BOOT gaan niet branden. Na enkele minuten schakelt de voeding uit/in en begint het proces van voren. Met geen beeld op de monitor.
Ik heb alles diverse malen nagekeken (en na laten kijken) maar alles zou goed moeten zitten. Tevens heb ik ook al memorybanken gewisseld van plek, en ook getracht met 1 bank te starten. Echter blijft het gedrag hetzelfde.
Monitor geeft geen beeld, en de lampjes blijven knipperen.

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn, en hoe dit op te lossen is?

Op Reddit kom ik dit tegen maar de restet van CMOS helpt bij mij ook niet om (al is het tijdelijk) beeld te geven.

Ik heb de monitor via HDMI aangesloten Direct op niet moederbord (zoder de MSI GeForce) en ook op de MSI GeForce)

Wie o Wie heeft een idee? Anders moet ik hem even terug sturen naar Megekko.

Laatst bewerkt:
Welke processor heb je in het systeem zitten?

Het zou aan een out of date Bios kunnen liggen, Zou je kunnen proberen deze te updaten naar de laatste versie? Dit zou zo gebeurt moeten zijn aangezien dit moederbord een specifieke set aan knoppen heeft voor het flashen van een bios

Ik heb de CPU er even bij gezet. Het betreft de Intel Core i7-14700K processor. Deze was met het koppieren weggevallen.

Echter als ik op de Flash knop druk gebeurt er niets. Maar ik zal nog eens in het flashen van de bios duiken. maar als ik op de flash knop druk zou er een lampje op het mainboard moeten gaan branden, maar die licht niet op. (maar kan goed zijn dat ik het verkeerd doe)

Voor de Bios update heb je een USB stick nodig met de nieuwe bios image.

Dit is een handleiding voor het updaten van gigabyte moederborden met een Q-flash knop.
- https://www.gigabyte.com/FileUpload/Global/WebPage/20/images/utiltiy_qflash_uefi.pdf

Deze Bios is de laatste versie die is uitgebracht door gigabyte
- https://download.gigabyte.com/FileL...088_f3.zip?v=04ebc223104b48a21796a9a0d24c4309
Dank voor de links. ik zal even kijken of dit gaat werken. aangezien ik geen beeld krijg.
Mocht het niet lukken zal ik anders een RMA aanvragen bij Megekko.

Terug
Bovenaan