• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Problemen met PC

ThijmenDB

Nieuw forumlid
Sinds aanschaf van mijn nieuwe pc heb ik al problemen met mijn USB poorten. Deze bleven uitvallen. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door een nieuwe microfoon te kopen. Dit hielp tot ongeveer 2 maanden geleden.

Het probleem is nu teruggekeerd en een stuk erger. Mijn USB poorten vallen op random momenten uit, geluid begint te kraken, koptelefoon begint te piepen (heel hoog schrel geluid), 1 van mijn monitoren valt uit. Dit is vooral tijdens het gamen maar het gebeurd nu ook als ik gewoon youtube of wat dan ook kijk/aan het doen ben.

Wat kan hier het probleem zijn en hoe los ik dit op?
Specs:
-Gigabyte Z690 UD DDR4
- Intel Core i5 13400F
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB 3600
- Samsung 980 1TB M.2 SSD
- MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12G Videokaart
- Corsair RM1000x PSU / PC voeding

Mocht er meer info nodig zijn hoor ik het graag!
Thijmen

Doe eerst eens die bios update. PC nadien sowieso eens volledig uit zetten en terug opstarten. Kijken of het nu beter is. Hoe oud zijn de onderdelen van de pc (voor eventuele waarborg)?
Er zijn afgelopen jaar nogal wat problemen geweest met de intels van de 13de en 14de generatie op gebied van hitte.

Doe eerst eens die bios update. PC nadien sowieso eens volledig uit zetten en terug opstarten. Kijken of het nu beter is. Hoe oud zijn de onderdelen van de pc (voor eventuele waarborg)?
Er zijn afgelopen jaar nogal wat problemen geweest met de intels van de 13de en 14de generatie op gebied van hitte.
Ga ik doen.

PC is vorig jaar februari samengesteld en door Megekko Geassambleerd.

Je krijgt 2 jaar extra waarborg op de cpu's van intel's 13de en 14de generatie. Die van jou is 13de generatie en kan beschadigd of geoxideerd zijn. Hiervoor dien je natuurlijk rechstreeks met Megekko contact op te nemen. Een bios upgrade kan het probleem oplossen maar bij ernstige beschadiging is het onherroepelijk stuk. De recentste bios versie en een nieuwe cpu zullen wel een oplossing bieden. Uiteraard indien het een hitte probleem van de cpu is. Andere melpers hier op het forum kunnen je wel een test app/link bezorgen voor een algemene check.

Terug
Bovenaan