• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

processor ryzen 7 5700g geen beeld na in bouwen

kevin

Nieuw forumlid
hallo allemaal

ik heb een vraag ik heb vorige week een nieuwe processor besteld de ryzen 7 5700g
ik heb zelf de AMD Ryzen 3 1200 Quad-Core Processor
ik had de oude er netjes uit gehaald en de nieuwe er in gedaan wat koelpasta er op gedaan en de nieuwe
koel element er op gedaan alles aan gesloten en de computer weer aangesloten
toen heb ik de computer aan gedaan en de computer gaat wel aan maar ik heb geen beeld en of
mijn lichten op het toetsenbord en muis gaan niet aan
nu heb ik weer de oude er in zitten en alles werkt weer naar behoren
wat heb ik verkeerd gedaan
ik hoor het graag
met vriendelijke groet
kevin
 
Het probleem kan te maken hebben met de compatibiliteit van je moederbord met de nieuwe Ryzen 7 5700G processor. Controleer of je moederbord een BIOS-update nodig heeft om de nieuwe CPU te ondersteunen. Als de BIOS niet up-to-date is, kan de computer de nieuwe processor niet herkennen, wat resulteert in het niet opstarten of geen beeld. Controleer op de website van de fabrikant van je moederbord voor de laatste BIOS-versie en instructies voor het updaten.
 
In Systeeminformatie kun je je moederbord als volgt vinden: Druk op Windows-toets + R. Typ msinfo32 en druk op Enter. In het venster dat opent, zoek naar "Systeemmodel" of "BaseBoard Product".Het weergegeven model is je moederbord.
 
u bedoelt dus systeemmodel a32mh ?
biostar
en dan neem ik aan bij google dat invullen en dan bios update of zo ?
 
Hoi Kevin,

Heb je meer informatie over je moederbord?
Zou je misschien een screenshot kunnen maken van het venster in msinfo32?

Het is mogelijk dat de nieuwe processor niet wordt ondersteund door je huidige moederbord.
Als dat het geval is, is het waarschijnlijk beter om een nieuw moederbord aan te schaffen.
 
dankje wel mijn broertje gaat mijn binnen kort helpen
met het updaten van de moederbord want dat weet ik helaas niet hoe dat moet
het programmatje heb ik wel al gedownload
 
Het programma dat je nodig hebt? Normaal gesproken doe je de BIOS-update via een USB-stick in de BIOS.

Je zult dus je oude processor moeten installeren, naar de BIOS moeten gaan en de BIOS-update uitvoeren met een USB-stick waarop je het bestand hebt geplaatst. Vervolgens kun je de nieuwe processor weer installeren.
 
Het korte antwoord is ja.

Deze processor is veel sneller dan de Ryzen 3 1200 die je nu hebt.
Houd er wel rekening mee dat dit moederbord alleen DDR5-geheugen ondersteunt, dus je zult ook nieuw RAM-geheugen moeten aanschaffen.

Let erop dat je EXPO-geheugen koopt voor AM5, aangezien DDR5-geheugen gevoeliger is dan DDR4.

Om je een idee te geven hoeveel sneller deze CPU ongeveer is:
1724918965830.webp
 
Wat bedoel je met dat ik een nieuwe ram moet kopen dat zijn toch die lange chips die je er in kan zetten ?
 
Dus dan zou ik dit moeten kopen als ik het goed begrijp
 

Bijlagen

  • IMG_8831.webp
    IMG_8831.webp
    23,6 KB · Weergaven: 11
Kan dit apparaat ook op het moederbord waar ik een schreen shotje van heb gemaakt hier boven
Op aansluiten dit is voor de vantilators
 

Bijlagen

  • IMG_8832.webp
    IMG_8832.webp
    38,8 KB · Weergaven: 10
Het is belangrijk dat het gekozen werkgeheugen EXPO-ondersteuning biedt en op de QVL-lijst (Qualified Vendor List) van het moederbord staat.
Je kunt deze lijst vinden door naar de website van de moederbordfabrikant te gaan en de QVL-lijst op te zoeken.
 
Terug
Bovenaan