• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Psu klikt als ik aanzet

MiladA

Nieuw forumlid
Ik heb mijn pc al ongeveer 3 keer opnieuw gebouwd en werkt nog steeds niet. Je hoort alleen een klik geluid uit de psu komen. Ik heb mijn moederbord al nieuw vervangen maar het zelfde probleem blijft.
 
Hallo MiladA,

Misschien is het verstandig eerst door de volgende stappen te gaan om het systeem te troubleshooten.

stroomvoorziening:
Zorg ervoor dat de 24-pins ATX-stroomkabel en de CPU-stroomkabel (4-pins of 8-pins) goed zijn aangesloten op het moederbord.
Controleer of de PSU (voeding) is ingeschakeld en of de stroomkabel goed is aangesloten.

RAM:
Probeer de RAM-sticks opnieuw te plaatsen. Begin met één stick en kijk of de pc opstart. Probeer vervolgens de andere sleuven.
Als je meerdere RAM-sticks hebt, test dan elke stick afzonderlijk om te zien of er misschien een defecte stick is.

Controleer de CPU:
Verwijder de CPU en controleer of er geen gebogen pinnen zijn op de socket.
Plaats de CPU opnieuw en zorg ervoor dat deze goed vastzit. Vergeet niet de CPU-koeler opnieuw te installeren en de juiste hoeveelheid koelpasta te gebruiken.

GPU:
Zorg ervoor dat de GPU goed in de PCIe-sleuf zit en dat eventuele extra stroomkabels voor de GPU zijn aangesloten.
 
Terug
Bovenaan