RAM vervangen/toevoegen

LegamiBuds

Nieuw forumlid
Toen ik mijn onderdelen voor mijn PC had bemachtigt ging ik ervan uit dat 32GB aan ram genoeg zou zijn voor nu. Echter door de programma's die ik gebruik en soms ook de hoeveelheid van deze tabbladen tegelijkertijd open te hebben wacht ik soms totdat het programma reageert. Hierdoor was ik benieuwd naar mijn mogelijkheden. Op dit moment heb ik namelijk 2x 16 GB ram en heb nog twee open slots voor meer. Gezien ik niet wil miss matchen en eigenlijk dezelfde ram sticks wil maar deze nu zo goed als nergens meer verkrijgbaar zijn was ik benieuwd naar mijn opties.

Mijn huidige ram is (crucial ballistix bl2k 16g32c16u4w 3200 mhz ddr4 ram - in wit) die ik het liefst nog is zou kopen zodat ik op 4x16 GB en 64GB ram zit. Gezien dit mijn eerst eigen PC built was heb ik veel tijd besteed dat het allemaal op elkaar zou aansluiten en ook esthetisch aan mijn wensen voldeed. Hierdoor was ik benieuwd of het daardoor verstandiger zou zijn proberen dit type ram toch ergens online te bemachtigen of het vervangen van deze met een andere set (van totaal 64GB, kan natuurlijk ook 2x32GB) zodat deze wel met elkaar matcht.

Aah oke top bedankt voor de reactie en de link. Ik moet toegeven sinds ik alles had uitgezocht en mn pc had gebouwd is ook weer tijdje geleden dus wat zijn ff snel de belangrijkste punten waar ik op moet letten zodat de nieuwe ram ook weer goed functioneert.

Dat het wit moet zijn maakt het wel lastiger..

110 euro, zwart:

150 euro, half wit:

175 euro, wit:

Vergeet overigens XMP niet te enablen.

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik heb een zelfde soort vraag.
Ik wil ook mijn RAM upgraden van 32gb naar 64gb, door hetzelfde kitje te kopen die nu in mijn pc zit.

Huidige RAM:
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 versie 5.31

Online zag ik deze:
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16

Van wat ik kon zien/ begreep, is deze RAM die ik wilde kopen een stukje recenter, maar verder wel hetzelfde. Is het veilig om deze eraan toe te voegen?
Ook zag ik op marktplaats RAM met precies dezelfde naam, maar dan met een andere versie.

Ik snap zelf niet wat het allemaal inhoudt, maar ben benieuwd of het werkt via deze weg, of dat ik ook beter een nieuwe set van 2 x 32gb voor 64gb totaal kan kopen?

Zoja, dan ben ik benieuwd welke Low profile RAM het beste werkt voor deze specs en gelieve niet al te duur 🙂
- Ryzen 9 5900x
- Be Quiet Dark Rock Pro 4 (vandaar gelieve low profile ram)
- MSI MAG B550 Tomahawk

Alvast bedankt voor de hulp!

Hi,

Ik wil ook mijn RAM upgraden van 32gb naar 64gb, door hetzelfde kitje te kopen die nu in mijn pc zit.

Huidige RAM:

Online zag ik deze:

Van wat ik kon zien/ begreep, is deze RAM die ik wilde kopen een stukje recenter, maar verder wel hetzelfde. Is het veilig om deze eraan toe te voegen?
Ook zag ik op marktplaats RAM met precies dezelfde naam, maar dan met een andere versie.

Ik snap zelf niet wat het allemaal inhoudt, maar ben benieuwd of het werkt via deze weg, of dat ik ook beter een nieuwe set van 2 x 32gb voor 64gb totaal kan kopen?

Zoja, dan ben ik benieuwd welke Low profile RAM het beste werkt voor deze specs en gelieve niet al te duur 🙂
- Ryzen 9 5900x
- MSI MAG B550 Tomahawk

Ja, je kan dit bestellen. Omdat dat RAM model hetzelfde is als je huidige RAM model

Hi,

Huidige RAM:

Online zag ik deze:

- Ryzen 9 5900x
- MSI MAG B550 Tomahawk

Ja je kan beter 2 sticks draaien. Zie gelinkede post eerder.

Terug
Bovenaan