• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Rate or roast: Mika's Budget SFF Game PC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Mika
  • Startdatum Startdatum

Mika

Nieuw forumlid
IMG_4730.webpIMG_4731.webpIMG_4733.webpIMG_4732.webpIMG_6095.webp

Rate or roast: mijn budget Mini-ITX Game PC

Een tijdje terug keek ik naar mijn stapel onderdelen en dacht ik: 'Damn. Hier kan ik nog best een degelijke game pc mee bouwen'. Dit gecombineerd met dat ik graag ooit een keer een fatsoenlijke SFFPC wilde bouwen en eigenlijk bij m'n vader nog een PC "nodig" had, heeft er voor gezorgd dat ik dit heb gemaakt.
De enige nieuwe onderdelen in deze hele build zijn de case en het moederbord. De rest van de onderdelen had ik nog liggen, of heb ik 2e hands voor een prikkie opgepikt.
De hele build heeft me uiteindelijk nét boven de 350 euro gekost.
Specs:
- Ryzen 5 3600 (2e hands)
- Crucial Ballistix 16GB 3200mhz CL16 DDR4 (2e hands)
- Sapphire Nitro+ RX Vega 64 (had ik nog liggen)
- Corsair SF600 (2e hands)
- Micron 2450 512gb (had ik nog liggen)
- Jonsbo A4 (nieuw)
- AsRock A520M-ITX/ac (nieuw)
- 4x Thermalright TL-C12C-S (nieuw)

Rate and/or roast!
 
Strak hoor, ben wel benieuw naar thermals met die glasplaat ?
Warm. Erg warm.
Het is manageable. Processor en gpu zitten beide tussen de 70 en 80 graden onder zware lading. Warm, maar niet echt heftige throttle temperatuur. Het helpt natuurlijk niet dat de Vega 64 in deze pc 315w kan trekken…
De case wordt in verhouding het heetst. Het is een groot stuk aluminium wat natuurlijk veel warmte geleidt. De behuizing wordt wel gauw boven de 60 graden denk ik
 
Oogt heel strak, makkelijk meenemen voor lanparties
Thanks! Dat was inderdaad ook een van de doelen!!!
Heb soms een lanparty van werk en deze is een stuk makkelijker mee te nemen dan mijn lompe main pc. Ook minder erg als er wat mee gebeurt.
 
Terug
Bovenaan