Review: ASUS GeForce RTX 5070 PRIME-RTX5070-O12G (Dual GPU)

Henry Sekreve

Nieuw forumlid
Vandaag de RTX 5070 binnengekregen, onwijs veel huiswerk gedaan welke de opvolger van mijn RTX 3060 TI 8GB zou worden.

Zocht eigenlijk een betaalbare 16GB kaart met minimaal dezelfde specs als een 5070 maar dat kan mijn portemonnee niet aan.
(sorry, voor mij persoonlijk doet de 5060 TI 16gb het niet, de uplift vanaf de 3060 TI is voor mij niet voldoende en ik wacht liever niet op de 60 serie)

Ik draai een nogal ongebruikelijk setup met dual GPU (6 schermen), de 3060 TI zat gezellig samen met een 2060 FE, nu mag de 2060 FE in de vitrine kast, die heeft zijn dienst gedraaid, de 3060 TI zit nu in de 2de slot en de 5070 draait nu primair.

Na een dag intensief Warzone en multi-box EvE online te hebben gespeeld zeer tevreden, ondanks de stevige GPU prijzen op het moment zit deze kaart met deze prijsstelling voor mijn gevoel best goed, in vergelijk, mijn 3060 TI kocht ik +/- 3 jaar geleden voor 550,-

Tip: ik gebruikte eerst de 2x 8-pin i.c.m. de bijgeleverde verloop, past prima, maar, zodra je de PC uit zet blijft er een rood lampje branden, nu heeft mijn voeding toevallig ook een 12VHPWR stekker, dus voeding eraf, stekkers omgezet en weer opnieuw opgestart, rode lampje weg, las op forums dat dit te maken zou hebben met de verloop stekker.

Als laatst, voor diegene die krap zitten met power, ik heb een 24-pin -> molex print waarop een 2de PSU zit, die 600W unit is 100% voor de RTX 5070 en de rest zit op een 750W voeding (Dus 2de GPU, CPU, alle kermis lichten enzovoort)

Waarschijnlijk was het makkelijker over te stappen naar een 1000W voeding maar vanwege de dual GPU had ik dat nog krap gevonden.

Terug
Bovenaan