Review ASUS ProArt PA602 Wood Metal Behuizing

Patrick

Nieuw forumlid
Vandaag is mijn ProArt PA602 Wood Metal behuizing bezorgd. Ik ben meteen begonnen met inbouwen van de componenten en dat verliep allemaal soepel. Het is een lekker ruime kast met 2 grote 20cm fans aan de voorkant en 1 14cm fan aan de achterkant. Aan de bovenkant heb ik de 420mm radiator van de waterkoeling gemonteerd. Al met al ben ik heel tevreden over deze kast, al is het hout-effect wel heel subtiel. Van mij had er ook wat meer keuze in houtsoorten mogen zijn; zelf had ik het liefst eiken gehad omdat dat het beste bij mijn bureau past. Maar verder niets dan lof over deze behuizing!

Voor mensen die ook hun PC in deze behuizing gaan bouwen even een tip. Nadat ik mijn PC had gebouwd wilde het moederbord niet booten en gaf steeds een brandende VGA LED, wat inhoudt dat er iets niet goed is met de grafische kaart. Na van alles geprobeerd te hebben waaronder updaten van het BIOS (wat sowieso een goed idee is, zeker bij Z890 moederborden) kreeg ik het bord wel aan de praat met de aansluiting van de on-board Intel GPU. Uiteindelijk kreeg ik het vermoeden dat de airflow guide van de behuizing (die de luchtstroom over de ATX power connector heen leidt) de grafische kaart blokkeerde waardoor hij net niet ver genoeg in het PCI-e x16 slot schoof, zie onderstaande foto:

airflow guide blocking GPU.webp

Nadat ik die airflow guide had verwijderd was het probleem opgelost! Hoewel de videokaart met 35cm een stuk korter is dan de 44cm die de kast max. ondersteunt moet dus wel die airflow guide verwijderd worden om een forse videokaart fatsoenlijk in het PCI-e slot te krijgen. In mijn build is het waarschijnlijk nog beter ook, omdat de DIMMs en andere componenten op het moederbord nu ook meer airflow krijgen. De CPU blijft toch wel koel met de 420mm AIO. 🙂

Hopelijk bespaart deze tip andere zelfbouwers met de PA602 wat tijd met zoeken waarom hun videokaart het niet doet...

Terug
Bovenaan