• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

rtx 3070 aorus master geeft geen beeld

ledyse73

Nieuw forumlid
hoi allemaal,
ik zit sinds een aantal weken met een vaag probleem namelijk bij het aansluiten van mijn lg oled tv als 2de scherm en als ik ga opstarten ik helemaal geen beeld meer krijgt.
waardoor dit is gekomen geen idee, miss gpu kapot?
dit is het probleem:
zodra ik mijn pc opstart zonder de tv via hdmi in de gpu te steken dan krijg ik beeld via mijn monitor(verbonden met hdmi)en kan ik alles doen met windows(via display paart hetzelfde).
als ik de hdmi erbij stopt van de tv en dan opstart dan blijft het zwart beeld op allebei de schermen.
als ik de hdmi van de tv erbij stopt terwijl de pc aan staat dan krijg ik beeld en kan ik alles doen met windows, maar zodra ik dan opnieuw opstart dan krijg ik zwart beeld op allebei de toestellen.
het vreemde is dat alles naar behoren heeft gewerkt en dan kon ik alle games spelen.
wat wel ook vreemd is dat een maand geleden was ik aan het proberen om hdr op mijn oled tv te krijgen en hierdoor is automatisch mijn bios gaan resetten naar een oudere bios??
ik had ergens gelezen dat de bios van het gigabyte mobo f38 wel eens fouten konden bevatten, dus ik heb hem gedowngrade naar f36, die tot op vandaag stabiel is.
wat er ook is gebeurd dat starfield ineens uit sprong met spelen en ik terug naar de desktop pagina ging?
wegens vakantie heb ik het even laten liggen en met 1 beeldscherm verder, maar zou graag een oplossing vinden voor dit probleem.
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen?

wat ik al heb gedaan:
ik heb de gpu al met ddu gereset in veilige modus.
ik heb alle av instellingen van de tv gereset.
ik heb alle instellingen van de gpu gereset.
ik heb de resolutie gereset en weer opnieuw ingesteld, kreeg wel een melding op mijn tv dat deep colour hdmi aan stond, deze heb ik weer uit gezet op de hdmi poort waar de pc in zit.

vanaf dag 1 was deze kaart een probleem vanwege het lcd display, via een omweg is dit stabiel, op een x570 mobo kan geen GCC op, alleen aorus engine en dan op die manier lcd software toevoegen. jammer genoeg erg veel problemen met deze kaart, zit er sterk aan te denken om mijn gtx 1080 er weer in te doen, ik heb dit trouwens nog niet geprobeerd.

mobo gigabyte x570 aorus ultra
gpu gigabyte rtx 3070 aorus master
voeding 850 watt van corsair.
32 gb ddr4 geheugen corsair
cpu ryzen 9 5900X
 
Hoi,
Komt dit probleem ook voor wanneer je een andere 2e monitor of tv aansluit in plaats van jouw OLED TV?
 
Hoi,
Komt dit probleem ook voor wanneer je een andere 2e monitor of tv aansluit in plaats van jouw OLED TV?
hey bedankt voor een reactie, jouw antwoord inmiddels geprobeerd op een monitor en met een andere hdm kabel en alles werkt perfect, maar hetzelfde geprobeerd op de tv en toen kwam dus het probleem weer.
er is wel een soort gelijk probleem te vinden op het internet maar dat ging over de kpn box, maar probleem hetzelfde.
zal nog proberen om mijn tv geheel te resetten, maar als dat niet werkt dan houd het ver op denk ik???
als iemand hetzelfde ooit of heeft ervaart dan hoor ik het graag.

update: probleem is inmiddels opgelost door een instelling van de tv te wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
hey bedankt voor een reactie, jouw antwoord inmiddels geprobeerd op een monitor en met een andere hdm kabel en alles werkt perfect, maar hetzelfde geprobeerd op de tv en toen kwam dus het probleem weer.
er is wel een soort gelijk probleem te vinden op het internet maar dat ging over de kpn box, maar probleem hetzelfde.
zal nog proberen om mijn tv geheel te resetten, maar als dat niet werkt dan houd het ver op denk ik???
als iemand hetzelfde ooit of heeft ervaart dan hoor ik het graag.

update: probleem is inmiddels opgelost door een instelling van de tv te wijzigen.
Super dat het probleem is opgelost!
 
Terug
Bovenaan