Rx 9070 XT blijft crashen op bijna alle spellen.

Blacksea61

Nieuw forumlid
Dag,

Ik ervaar al een hele lange tijd constante crashes bij vele spellen. Ik ben van plan om mijn gpu terug te sturen voor RMA, maar werd door megekko toch geadviseerd om eerst hier eens om advies te vragen. Ik krijg bij veel spellen een error zoals GPU timeout DX12 (zie afbeelding). Ik heb alle componenten van mijn pc afzonderlijk getest van elkaar met verschillende software. Mijn CPU, GPU, ram, ssd etc. Ze waren allemaal goed. Ook waren de temperaturen bij alle test heel erg goed. Ik heb undervolt, overclock geprobeerd. Heb alle opties bij chatgpt geprobeerd. Het enige wat een beetje leek te werken was een veel oudere driver instaleren. Hierdoor kon ik een halfuur tot uur langer doorgamen. Bij de nieuwste drivers crasht het al heel snel. Ik heb ddu gedaan, ook heb ik driver only geprobeerd, bios geupdate. Ik heb vandaag als laatste hoop mij pc geformateerd, maar heeft niet geholpen. Kreeg weer dezelfde crashmelding. PSU kabels zijn goed geinstaleerd. Ik weet het echt niet meer..

Specs:
MB= Rog Strix B850-A Gaming WIFI
CPU= Ryzen 7 9800X3d
GPU= RX 9070XT XFX
Ram= G.Skill Trident Z royal 6000mhz
SSD= 500gb Kingston(W11) en 4 TB Samsung 990 PRO (gamen)
PSU= LianLi Edge Gold 1000W
AIO= Tryx Panorama SE 360

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-10-20 at 21.56.27 (1).webp
    WhatsApp Image 2025-10-20 at 21.56.27 (1).webp
    63,2 KB · Weergaven: 2
  • WhatsApp Image 2025-10-20 at 21.56.27.webp
    WhatsApp Image 2025-10-20 at 21.56.27.webp
    44,3 KB · Weergaven: 2
Als het probleem zich blijft voordoen, zou het kunnen dat er iets met de videokaart is. Je kunt hem uiteraard opsturen om hem te laten controleren, echter als daar niet iets uit komt dan kan het een vervelend combinatieprobleem zijn. Als je in de buurt van Breda woont, kan het wellicht een optie zijn om hem even langs de shop te brengen, wellicht kunnen ze daar even met je mee kijken, wat er aan de hand kan zijn.

Terug
Bovenaan