Samenstellen van een pc rondom AMD Radeon RX 6900 XT

Britt

Nieuw forumlid
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar advies en hulp bij het samenstellen van een computer die optimaal werkt met een AMD Radeon RX 6900 XT videokaart. Daarnaast heb ik een MSI MAG META 5 kast en vraag ik me af of deze kast geschikt is voor een goede samenstelling en of de videokaart hierin past.

Ik wil graag weten welke componenten het beste aansluiten bij de RX 6900 XT en de kast. Hierbij denk ik aan:

• Processor (CPU)
  • Moederbord
  • Werkgeheugen (RAM)
  • Voeding (PSU)
  • Koeling (CPU-koeler of andere benodigde koeling)
Mijn doel is een systeem dat optimaal presteert, zowel voor gaming als eventueel andere zware toepassingen. Het zou fijn zijn als rekening gehouden wordt met voldoende ventilatie en toekomstbestendigheid.

Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties!

Ik heb een soortgelijke manier van samenstellen gehad, dus wellicht kan ik meedenken. Daarvoor is het wel handig een budget (ongeveer) te hebben. In mijn post van vandaag staat mijn winkelwagen gedeeld, weliswaar met een andere GPU.

Ik heb een soortgelijke manier van samenstellen gehad, dus wellicht kan ik meedenken. Daarvoor is het wel handig een budget (ongeveer) te hebben. In mijn post van vandaag staat mijn winkelwagen gedeeld, weliswaar met een andere GPU.
Heel erg bedankt voor het reageren en het willen meedenken. Ik heb je winkelwagen even bekeken en zie dat ik zelf al wel wat dezelfde dingen had gezien en opgeslagen, dat is wel fijn om te weten dat die dingen wel een optie kunnen zijn. Wel zie ik nu dat ik inderdaad het budget ben vergeten te melden deze ligt tussen de 1500/2500 met een max van 3000 euro, dat is niet niks dus. Wel zou ik graag bepaalde merken willen zoals MSI.

Heel erg bedankt voor het reageren en het willen meedenken. Ik heb je winkelwagen even bekeken en zie dat ik zelf al wel wat dezelfde dingen had gezien en opgeslagen, dat is wel fijn om te weten dat die dingen wel een optie kunnen zijn. Wel zie ik nu dat ik inderdaad het budget ben vergeten te melden deze ligt tussen de 1500/2500 met een max van 3000 euro, dat is niet niks dus. Wel zou ik graag bepaalde merken willen zoals MSI.
Alvast graag gedaan. Ondertussen heb ik wel al een aantal dingen aangepast (zoals de voeding) en wat producten toegevoegd met betrekking tot koeling en randapparaten. De voeding die ik eerst had ondersteund namelijk geen ATX 3.1 en was krap bemeten (850 W), waarbij de grafische kaart al een voeding van 750W vraagt. Vandaar mijn keuze om naar de 1000W en het 2024 model te wisselen.

Hieronder de bijgewerkte winkelwagen:

Terug
Bovenaan