Mijn Samsung 9100 pro SSD zit in slot M2.1 van mijn ASUS ProArt Z890 creator wifi moederbord, dat rechtstreeks aan de Intel Core Ultra 9 CPU hangt en PCIE gen 5 x4 ondersteunt. Hoewel Samsung magician herkent dat het een gen 5 x4 slot is, wordt de daadwerkelijke PCIE snelheid als gen 1 gerapporteerd. De lees/schrijfsnelheid is ook navenant laag, nog geen 450MB/s.
Mijn BIOS is geupdate naar de laatste versie en ik heb een reseat van de SSD geprobeerd. Ik heb zelfs geprobeerd om de PCIE snelheid van het desbetreffende M2 slot in de BIOS op gen 5 te forceren (staat standaard op automatisch). Toch blijft de snelheid laag (gen 1). Heeft iemand suggesties wat ik nog meer kan proberen?

Mijn BIOS is geupdate naar de laatste versie en ik heb een reseat van de SSD geprobeerd. Ik heb zelfs geprobeerd om de PCIE snelheid van het desbetreffende M2 slot in de BIOS op gen 5 te forceren (staat standaard op automatisch). Toch blijft de snelheid laag (gen 1). Heeft iemand suggesties wat ik nog meer kan proberen?